آمادگی سازندگان تجهیزات نفت استان فارس برای ساخت دکل

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با اشاره به نمایش توانمندیهای سازندگان تجهیزات نفت در استان فارس گفت: این سازندگان برای ورود به ساخت بسیاری از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت و حتی ساخت دکل، اعلام آمادگی کرده اند.

محمدعلی عمادی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به آغاز بکار نمایشگاه بین المللی تجهیزات صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و HSE در استان شیراز از روز گذشته (27 مهرماه) اظهار کرد: در این نمایشگاه، بسیاری از فعالان حوزه صنعت نفت که در بخشهای مختلف اعم از ساخت کالا، تولید نرم افزار و ... فعالیت می کنند، حضور یافته و توانمندیهای خود را به نمایش گذاشته اند.

وی تصریح کرد: گروهی از سازندگان تجهیزات صنعت نفت استان فارس در جلسه ای مشترک با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، ضمن معرفی دستاوردها و پتانسیلهای خود، برای همکاری در برخی پروژه های حوزه نفت و پتروشیمی اعلام آمادگی کردند.

عمادی با بیان این که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این نشست، سیاستهای وزارت نفت را در حمایت از ساخت داخل تبیین کرد، ادامه داد: همچینین مهندس جوادی در پاسخ به برخی سازندگان راغب به ساخت دکل تاکید کرد که وزارت نفت خریدار دکل نیست اما حاضر است در صورت ساخت دکل با کیفیت آن را در پروژه های خود استفاده کند.

وی به توافقنامه منعقد شده با دانشگاه شیراز به عنوان یکی از توافقهای شرکت ملی نفت در حوزه واگذاری مطالعات تحقیقاتی توسعه میادین به دانشگاه ها اشاره و ابراز امیدواری کرد که اجرای این توافقنامه به توسعه روابط بین این دانشگاه با صنعت نفت کمک کند.

نهمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و HSE در این صنعت با حمایت بیژن زنگنه، وزیرنفت از امروز (یکشنبه، ٢٧ مهر) در بزرگترین سایت نمایشگاهی منطقه جنوب کشور در استان فارس آغاز بکار کرد و تا روز چهارشنبه (٣٠ مهر) ادامه دارد.

کد خبر 227144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =