1.7 میلیون لیتر پسماند صنعتی مخازن نفتی امحا شد

بیش از 1.7 میلیون لیتر از پسماندهای صنعتی تولیدی در انبارها و مخازن نفت مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران سال گذشته امحا شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با خبرنگار شانا، نابود سازی پسماندهای صنعتی (ته ماندهای مخازن محتوی فرآورده های نفتی) را مهم برشمرد و گفت: این پسماندها شامل آب، رسوبات فلزی، خاک و بخشی از فرآورده نفتی است که بطور معمول در یک بازه زمانی 5 ساله در داخل مخازن و انبارهای نفت تشکیل می شود.

فاطمه کاهی تصریح کرد: لایروبی مخازن و انبارهای نفت، همچنین امحاء پسماندهای صنعتی تولید شده در آنها از جمله طرحهای مهمی است که در قالب طرح مدیریت پسماند انجام می شود.

به گفته وی در سال گذشته بیش از 3.7 میلیون لیتر پسماند صنعتی تولید و یک میلیون و 750 هزار لیتر آن امحا شد.

کاهی با بیان این که مقدار تولید پسماندهای صنعتی در انبار و مخازن نفت تابع شرایطی است، زمان نگهداری (ماند) فرآورده های نفتی در مخازن، نحوه ارسال فرآورده های نفتی به مخازن (خط لوله،کشتی ،نفتکش جاده پیما) و تعمیرات مخازن را از جمله شرایط موثر در مقدار تولید پسماندهای صنعتی برشمرد.

رئیس حفاظت محیط زیست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، درباره پسماندهای صنعتی باقیمانده که هنوز امحا نشده است، گفت: با توجه به اعلام فراخوان و شناسایی شرکتهای فعال در این زمینه، پسماندهای صنعتی باقیمانده با بهره گیری از فناوریهای جدید رباتیک امحا خواهد شد.

به گفته وی این شرکتها که شناسایی و تایید شده اند، امحا پسماندهای صنعتی انبارها و مخازن نفت مناطق مورد نظر شرکت ملی پخش را انجام خواهند داد.

کاهی مقدار پسماند صنعتی باقیمانده از سال پیش را یک میلیون و 950 هزار لیتر اعلام کرد و گفت: نگهداری این پسماندها با رعایت استانداردهای زیست محیطی و بگونه ای که وارد محیط زیست نشود، انجام خواهد شد.

کد خبر 227149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =