باید با نفت 85 دلاری کشور را اداره کنیم

سخنگوی دولت با بیان این که باید با نفت 85 دلاری کشور را اداره کنیم گفت: پیش از تحریم، 110 میلیارد دلار در سال از فروش نفت درآمد داشتیم اما این رقم اکنون به کمتر از 48 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش شانا، محمد باقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری امروز ( دوشنبه، 28 مهرماه) در گردهمایی مبلغان ماه محرم در مدرسه فیضیه قم گفت: رئیس جمهوری از آغاز کار خود با مشکلات فراوانی مواجه بود که آنها را دشمنان در مقابله با نظام ایجاد کرده بودند.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات ما آن بود که تولید نفت از چهار میلیون بشکه در سال به یک میلیون بشکه تقلیل پیدا کرد و دولت با یک چهارم منابع در حد توان جمهوری اسلامی مواجه بود.

نوبخت تصریح کرد: به همین بهانه محرومیتها و تحریم علیه ما آغاز شد، در حالی که پیش از تحریم، 110 میلیارد دلار در سال از فروش نفت درآمد داشتیم این رقم اکنون در بودجه ما به کمتر از 48 میلیارد دلار رسیده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری عنوان کرد: باید با هر بشکه نفت 85 دلاری کشور را اداره کنیم، اما مقاوم و استوار هستیم تا دشمن احساس کند با ابزار تحریم نمی‌تواند نظام بزرگی که در 35 سال گذشته خونهای زیادی را داده است به زانو در آورد.

وی گفت: آخرین حربه‌ای که دشمن داشته این بود که کشورهای منطقه را با خود هم سو کند و در کاهش قیمت نفت برخی کشورهای منطقه که نام اسلامی بر خود نهاده‌اند در راستای کاهش، در خدمت دشمن بودند.

نوبخت با اشاره به این‌که باید چهره مهربان، منطقی و اصیل جمهوری اسلامی را در جهان معرفی کنیم، افزود: دیگر وظیفه دولت آن است که بتوانیم با برنامه‌ریزی منطقی طوری سیاست‌گذاری کنیم که معیشت و اقتصاد مردم به گونه‌ای باشد تا دشمن تصور نکند مردم در فشار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم تورم ما بالای 40 درصد بود و رکود با رشد اقتصادی منفی بر جامعه فشار وارد می‌کرد و این در حالی بود که باید با منطق نشان می‌دادیم که برخورداری از انرژی هسته‌ای و چرخه کامل سوخت هسته‌ای حق مردم ماست.

کد خبر 227158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =