تولید نفت و گاز پتروبراس در ماه سپتامبر افزایش یافت

تولید نفت و گاز شرکت دولتی نفت پتروبراس برزیل در ماه سپتامبر 2014 میلادی 0.8 درصد نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافت.

به گزارش نشریه اویل و اند گس اوراسیا، تولید نفت و گاز پتروبراس در برزیل و خارج از این کشور در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه اوت با 0.8 درصد افزایش به 2.781 میلیون بشکه معادل نفت در روز رسید.

این شرکت در ماه اوت روزانه 2.759 میلیون بشکه معادل نفت تولید کرده بود.

میانگین تولید نفت در برزیل در ماه سپتامبر به 2.118 میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با تولید 2.105 بشکه ای در ماه اوت 0.6 درصد افزایش داشته است.

مجموع تولید نفت پتروبراس در برزیل در این ماه شامل پروژه های تحت کنترل این شرکت برای شریکانش به 2.239 میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به رقم 2.232 میلیون بشکه ای در ماه اوت 0.3 درصد افزایش یافته که برای سومین ماه پیاپی حد نصاب تازه ای ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش، مجموع تولید نفت و گاز در برزیل در ماه سپتامبر با ثبت حد نصاب تازه ای به 2.565 میلیون بشکه معادل نفت رسید که در مقایسه با تولید 2.551 میلیون بشکه ای در ماه اوت 0.5 درصد افزایش داشته است.

همچنین مجموع نفت و گاز طبیعی تولید شده در این ماه بوسیله شرکت پتروبراس در برزیل شامل پروژه های تحت کنترل این شرکت برای شریکانش با ثبت حد نصاب تازه به 2.743 میلیون معادل نفت رسید که در مقایسه با ماه اوت و تولید 2.736 میلیون بشکه ای با افزایش 0.3 درصدی همراه بوده است.

بنا بر این گزارش، افزایش تولید در سکوهای پی-55 و پی-62 در میدان رانکادور در حوزه کامپوس و شناور تولید، ذخیره سازی و تخلیه سیدادو دی پاراتی در میدان لولا نوردست در حوزه سانتوس عوامل اصلی رشد تولید در برزیل هستند. 

با بهره برداری از 6 چاه فراساحلی، شامل پنج چاه تولیدی و یک چاه تزریقی، در ماه سپتامبر شمار چاههای جدید امسال به 53 حلقه رسید.

بنا بر اعلام پتروبراس، تولید از لایه های نفتی پری سلت در ماه سپتامبر به 532 هزار بشکه در روز رسید و در 18 سپتامبر تولید این شرکت از لایه های نفتی پری سلت در حوزه های نفتی سانتوس و کامپوس به حد نصاب 618 هزار بشکه دست یافت. این رقم شامل پروژه های تحت کنترل پتروبراس برای شرکایش نیز می شود.

کد خبر 227165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =