شبکه گاز تهران مقاوم سازی می شود

47 پروژه پژوهشی در حوزه مقاوم سازی شبکه گاز استان تهران تعریف شده و در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران امروز دوشنبه (٢٨ مهرماه) در پنجمین همایش علمی- اجرایی مدیریت پژوهش و فناوری که به منظور معرفی دستاوردهای پروژه‌های پژوهشی در حوزه مقاوم سازی برگزار شد، گفت: این پروژه‌ها در حوزه شبکه‌های زیرزمینی گاز، شیرهای گاز پیاده رو و... تعریف شده و در حال اجراست.

جمع آوری 110 هزار شیر پیاده‌رو

یعقوبعلی حسین‌نیا، با بیان این‌که در گام نخست باید شیرهای پیاده‌رو به دلیل جوشی نبودن جمع آوری شود، افزود: تاکنون 110 هزار شیر از 122 هزار شیر پیاده رو استان تهران جمع آوری شده و در آینده نزدیک مابقی این شیرها نیز جمع آوری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکهزار و 600 شیر فلنجی که امکان داشت در زمان حرکت زمین گسیخته شود نیز بررسی و مشکل آنها برطرف شده است.

ایمن سازی 11 هزار کیلومتر شبکه زیرزمینی گاز

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، 11 هزار کیلومتر شبکه زیر زمینی گاز در داخل شهر تهران ایمن سازی شده است.

حسین نیا ادامه داد: با جایگزینی شبکه پلی اتیلن با شبکه‌های فولادی از 10 سال پیش، دوام و انعطاف پذیری شبکه گاز استان تهران افزایش یافته که از جمله مزیتهای شبکه پلی اتیلن است.

مقاوم‌سازی 60 ایستگاه تقلیل فشار گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با بیان این‌که تاکنون 60 ایستگاه از 400 ایستگاه استان تهران مقاوم‌سازی شده است، اظهارکرد: این ایستگاهها براساس آیین نامه 2800، مقاوم سازی شده و مقاوم سازی مابقی ایستگاهها نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، استحکام دیواری که علمک به آن متصل شده در ساخت و سازها باعث مقاوم سازی آن شده که در ساخت و سازها باید به آن توجه شود.

مقاوم سازی 760 هزار علمک در دستور کار شرکت گاز استان تهران

حسین نیا تاکید کرد: درحال حاضر 760 هزار علمک در داخل تهران وجود دارد که مقاوم سازی آنها در حال انجام است و به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به همکاری شرکت گاز استان تهران با «پژوهشگاه بین المللی زلزله و مهندسی زلزله» گفت: با تعریف پروژه‌ای با همکاری این پژوهشگاه، شیوه مقاوم کردن علمکهای گاز که به دیوار تکیه کرده‌اند بررسی و نتایج آن در حال استفاده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران افزود: خوشبختانه در 11 سال و به ویژه 5 سال گذشته که شرکت ملی گاز ایران به شرکت گاز استان تهران اعتماد و این شرکت را به عنوان قطب مقاوم سازی تعیین کرده، فعالیتهای خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به وجود چهار گسل در استان تهران اقدامات خوبی انجام شده و تلاش می‌کنیم با ظرفیتهای نیروی انسانی که در اختیار داریم، شهر و شبکه گاز را برای امنیت جان و مال مردم مقاوم کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به نیاز به همکاری همه دستگاهها در این زمینه گفت: دستگاهها، سازمانها و مراکزی از جمله شهرداری می‌توانند شرایط را برای سرعت بخشیدن به مقاوم سازی شبکه گاز فراهم کنند.

اتمام مقاوم سازی شبکه گاز تهران تا پایان برنامه ششم توسعه

به گفته وی، تا پایان برنامه ششم توسعه مقاوم سازی شبکه گاز استان تهران به صورت کامل به اتمام می‌رسد.

حسین نیا تاکید کرد: خوشبختانه نگاه مدیران شرکت ملی گاز ایران در زمینه تامین اعتبار پروژه‌های مقاوم سازی شبکه گاز مثبت است.

تخصیص 150 میلیارد تومان اعتبار در زمینه مقاوم سازی شبکه گاز

وی ادامه داد: مصوبه‌ای در شورای معاونین وزارت نفت تصویب شده و 150 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه تخصیص داده شده و همه این فعالیتها نشان از اهمیت مدیران سطوح مختلف سازمان به پروژه‌های مقاوم سازی است.

کد خبر 227168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =