جذب بخش خصوصی و تعاونی به سمت پالایش و پتروشیمی

درباره جذب سرمایه‌گذاری در نفت و توسعه میدانهای مشترک دیدگاههای متنوعی وجود دارد لازم است در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه بسته‌ای جامع برای رفع این مشکل تدوین شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی، دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره ارتقای شرایط صنعت نفت در تدوین برنامه ششم توسعه اظهارکرد: باید با تعامل مجلس و دولت بسته‌ای جامع برای این امر تدوین شود؛ از این رو رویکرد بسته باید به سمت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تعاونی برای پالایش و پتروشیمی باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه‌وبودجه افزود: درباره جذب سرمایه‌گذاری در نفت دیدگاههای متنوعی وجود دارد که در برخی مواقع در تضاد هم قرار می‌گیرند.

این نماینده در بیان اهمیت تدوین بسته برنامه‌های نفت در برنامه ششم توسعه افزود: درباره برداشت از میدانهای مشترک و نحوه حضور بخش خصوصی نیز دیدگاههای متفاوتی وجود دارد، از این‌رو نیاز است برای این امر تناقضها برطرف شود.

به گزارش شانا، برنامه ششم توسعه در صنعت نفت با محوریت اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ تدوین می‌شود.

به‌تازگی، حمیدرضا عزیزی فارسانی، نماینده مجلس نهم نیز گفته است، لازم است که در اصل ۴۴ قانون اساسی بازنگری شود و با خصوصی‌سازی واقعی همراه با کاهش دخالت دولت به رشد تولید داخلی کمک کنیم.

کد خبر 227172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =