شرکت ملی نفت لیبی خواستار حفظ سطح تولید نفت خام شد

شرکت ملی نفت لیبی از کارکنان خود خواست با توجه به وضع موجود بازارهای نفتی با تمام توان به کار ادامه دهند، اما همچنان مشخص نیست که این درخواست از سوی دولت مخالفان یا دولت منتخب لیبی مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری پلاتس، شرکت ملی نفت لیبی (ان او سی) روز دوشنبه (28 مهرماه) از کارکنان خود  خواست تا با توجه به پائین آمدن قیمت نفت در بازارها و کاهش درآمدهای نفتی کشور، به اعتصاب خود در میدانهای شرق لیبی پایان دهند و برای حفظ تولید نفت تمام تلاش خود را بکار گیرند.

سه میدان نفتی لیبی همچنان دستخوش اعتصابهای گسترده هستند. کارکنان این میدانها درخواست بهبود شرایط کار و ایجاد صدها شغل جدید برای مردم محلی را دارند.

شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، آورده است: افت شدید قیمت نفت که سبب کاهش 20 درصدی قیمت نفت در چهار ماه گذشته شد، به شکل منفی بر بودجه دولت اثر گذاشته است.

در این بیانیه آمده است: کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی به پائین ترین سطح خود، درآمد همه کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت را تحت تاثیر قرارداد، در این میان لیبی هم با در نظر گرفتن اینکه صادرات نفت خام تنها منبع درآمد دولت لیبی است، صدمه دید.

ان او سی در بیانیه خود با اشاره به این که مردم لیبی باید تلاش کنند مصرف سوخت را کم کنند، از کارکنان خود خواست: در بخشهای نفت و گاز به کار خود ادامه دهید و به تولید با بیشترین توان فنی ممکن بپردازید.

این بیانیه ادامه می دهد: به اعتصاب در تاسیسات نفتی پایان دهید تا از این راه درآمد دولت را تضمین کرده و بتوانیم در این زمان دشوار ضروریتهای کشور را به انجام برسانیم.

در همین حال، باید توجه داشت که بر اساس گزارشهای پیشین گروههای مخالف دولت کنترل پایگاه اینترنتی شرکت ملی نفت لیبی را بر عهده گرفته بودند. مخالفان دولت موفق شده بودند که دولت منتخب لیبی را به شرق لیبی برانند و خود بر وزارتخانه های کلیدی تکیه کنند.

پایگاه اینترنتی شرکت ملی نفت لیبی هم اکنون تصویری از وزیر نفت دولت مخالفان یعنی ماشالله الزاویه را نمایش می دهد. این در حالیست که وزیر نفت دولت منتخب لیبی مصطفی ثنالا است.

بر اساس اطلاعات پلاتس، لیبی در ماه سپتامبر روزانه 780 هزار بشکه نفت تولید کرد. این مقدار 230 هزار بشکه بیش از تولید نفت این کشور در ماه اوت بود. لیبی در ماه اوت 550 هزار بشکه نفت در روز تولید کرده بود.

کد خبر 227195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =