سهم 60 درصدی صنعت آب و برق از صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران

مدیرکل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو از سهم 60 درصدی صنعت آب و برق از کل صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور خبر داد.

به گزارش شانا، به نقل از وزارت نیرو، بهرام نظام‌الملکی با بیان این مطلب اظهارکرد: وزارت نیرو در زمان حاضر در کشورهای اتیوپی، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، آفریقای جنوبی، افغانستان، الجزایر، امارات متحده عربی، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، سریلانکا، سوریه، سودان، عراق، عمان و کنیا پروژه‌هایی را در دست اجرا دارد.

به‌گفته وی، شمار پروژه‌های در دست اجرا 88 پروژه و به ارزش چهار میلیارد و 357 میلیون دلار است که توسط 30 شرکت ایرانی در حال اجرا هستند.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو افزود: از پروژه‌های مهم می‌توان به پروژه احداث سد و نیروگاه اومااویا و برق‌رسانی به 1000 روستا در سریلانکا، سد و نیروگاه سنگ‌توده 2 و سد و نیروگاه راغون در تاجیکستان، نیروگاه حیدریه، تصفیه‌خانه کربلا، سد رواندوز و تصفیه‌خانه کرکوک در عراق و احداث 6 واحد تصفیه‌خانه در سودان اشاره کرد.

نظام‌الملکی تصریح کرد: 45 پروژه به ارزش دو میلیارد و 453 میلیون دلار نیز در حال مذاکره است که این پروژه‌ها در کشورهای جمهوری آذربایجان، ازبکستان، بولیوی، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، زیمبابوه، سودان، سوریه، عراق، عمان، غنا، قطر، کنیا، کوبا، لبنان، نیجر و ونزوئلا هستند.

وی اظهارکرد: تعداد پروژه‌های اجرا شده نیز 229 پروژه به ارزش یک میلیارد و 567 میلیون دلار است که توسط 32 شرکت ایرانی اجرا شده‌اند.

کد خبر 227201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =