شرایط متقاضیان اجرای طرح افزایش کارایی موتورخانه ها اعلام شد

متقاضیان اجرای طرح افزایش کارایی موتورخانه ها پس از ثبت نام در سامانه مربوطه، مطابق دستورعمل نحوه انتخاب ساختمان و پایش اولیه اطلاعات بر اساس مصرف گاز و شرایط اقلیمی، ارزیابی می شوند.

به گزارش شانا، مدیر بهینه سازی انرژی در بخش ساختمان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اعلام این خبر افزود: نحوه اجرای طرح بزرگ ارتقای کارایی انرژی در 600 هزار موتورخانه ساختمانهای سراسر کشور در قالب طرحهای بند "ق" تبصره 2 بودجه سال 1393 در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در دست اقدام است و سامانه جامع پایش جهت شناسایی ساختمانها طراحی خواهد شد.

ایرج حامدی زاد گفت: برای اجرای طرح افزایش کارایی موتورخانه های کشور اطلاع رسانی عمومی انجام خواهد شد و متقاضیان با مراجعه به سامانه جامع پایش طرح  که در مرحله طراحی است، نسبت به ثبت نام اقدام می کنند.  

وی تصریح کرد: متقاضیان پس از ثبت نام مطابق دستورالعمل نحوه انتخاب ساختمان و پایش اولیه اطلاعات توسط سامانه بر اساس مصرف گاز و شرایط اقلیمی، مورد ارزیابی قرار می گیرند.

حامدی زاد به نحوه انتخاب و ارزیابی ساختمانها جهت اجرای طرح افزایش کارایی انرژی موتورخانه ها اشاره کرد و گفت: ساختمان منتخب باید در اقلیمهای خیلی سرد، سرد و معتدل و عمر ساختمان و به ویژه تأسیسات حرارتی آن کمتر از 20 سال باشد؛ همچنین متوسط شاخص مصرف گاز طبیعی سالانه ساختمان متقاضی باید به ازای هر مترمربع زیربنای مفید حرارتی بالاتر از 26 باشد.

وی ادامه داد: ساختمانهای مسکونی باید دارای حداقل هشت واحد یا 500 مترمربع زیربنای مفید حرارتی باشند و حداقل زیربنای ساختمان های تجاری، اداری و عمومی نیز هزار مترمربع است.

شرکتهای گاز استانی، مجری طرح افزایش کارایی موتورخانه ها

حامدی زاد به نقش شرکت بهینه سازی در اجرای طرح افزایش کارایی 600 هزار موتورخانه کشور اشاره کرد و گفت: نقش شرکت بهینه سازی در این طرح شامل تدوین قراردادهای همسان، ایجاد سامانه الکترونیکی، فراخوان و شناسایی شرکتهای فعال سرمایه گذار مجری و شرکت های ناظر (اندازه گیری و صحه گذاری) مرتبط با طرح و بطور کلی ایجاد ساختار زیربنایی طرح به منظور اجرا  و به عبارت دیگر مدیریت عمومی طرح است و مجری طرح شرکتهای گاز استانی خواهند بود.

وی یادآور شد: طرح افزایش کارآیی در موتورخانه ساختمانهای مسکونی، تجاری و اداری موجود در کشور در قالب بند "ق" تبصره 2 بودجه سال 1393 توسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت نهایی شده و در مرحله اخذ مجوز از شورای اقتصاد قراردارد.

بر پایه این گزارش، اجرای طرح افزایش کارایی انرژی 600 هزار موتورخانه موجود در کشور روزانه 13 میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی به همراه دارد؛ مدت زمان اجرای این طرح چهار سال است و اولویت اجرای پروژه در کلانشهرها، مراکز استان و مراکز شهرستانهای مناطق سردسیر کشور است.

کد خبر 227202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =