دعوت از سرمایه گذاران داخلی برای اجرای بند «ق» بودجه 93

فرآیند اجرای بند «ق» تبصره 2 بودجه امسال به زودی نهایی و آگهی فراخوان آن نیز برای حضور سرمایه گذاران و تولید کنندگان داخلی اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست با اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت که با هدف بحث و تبادل نظر در ارتباط با تهیه و ساخت لوازم و تجهیزات مورد نیاز صنعت گاز ایران برگزار شد، گفت: فرآیند اجرای بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه امسال به زودی نهایی شده و از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی برای اجرای هر چه بهتر این بند از قانون بودجه دعوت می شود.

حمیدرضا عراقی افزود: اجرای بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه امسال منجر به خروج از رکود بدون تورم می شود.

درآمدزایی 100 میلیارد دلار با بهینه سازی مصرف انرژی

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تبصره وزارت نفت با اجرای طرحهایی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی می تواند 100 میلیارد دلار درآمدزایی و این میزان را در پروژه های خود سرمایه گذاری کند.

وی اظهار کرد: شرایط فراخوان، پیمان سپاری و چگونگی سرمایه گذاری در این طرح به لحاظ حقوقی رفع ابهام شده است و در آینده نزدیک به مرحله اجرا در می آید.

عراقی یادآور شد: در اجرای این بند باید شرایط ارتباط بخش خصوصی با سرمایه گذار مشخص شود و در این باره شرکت ملی گاز ایران نقش ناظر و تایید کننده را برعهده دارد.

معاون وزیر نفت با اشاره به این که آگهی فراخوان و ارزیابی نیز به زودی اعلام خواهد شد، گفت: در این راستا انجمن سازندگان تجهیزات نفت می تواند با ارزیابی سرمایه گذاران و بخشهای خصوصی طرف قرارداد خود، تاییدکننده و معرف آنها به صنعت گاز برای اجرای بخشی از پروژه های مورد نظر باشد.

لزوم ارتقای توانمندی تولیدکنندگان داخلی

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه این جلسه با بیان این که خوشبختانه هم اکنون توانمندی بالایی در بین تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور وجود دارد، گفت: با بکارگیری فرآیندهای اصولی، درست و رعایت قوانین می توانیم این توانمندی را بین تولید کنندگان افزایش دهیم.

عراقی تاکید کرد: شرکت ملی گاز ایران با تشکیل کمیته ای تخصصی نسبت به بررسی تفاهمهای انجام شده با سازندگان و تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به این که صنعت گاز در این راستا دو رسالت را برعهده دارد، تصریح کرد: تامین تجهیزات ساخت داخل با کیفیت و قیمت مناسب و در حداقل زمان، همچنین رفع نگرانیهای تولیدکنندگان با انعقاد قراردادهای بلند مدت و تضمین خرید از آنها، دو رسالت صنعت گاز در این زمینه است.

عراقی به برخی قوانین بالادستی که رعایت آنها الزامی است نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با توانمندی هایی که در تولیدکنندگان داخلی وجود دارد می توانیم در چارچوب قوانین با آنها وارد معامله شویم.

نظم مالی منجر به بهبود نقدینگی در شرکت گاز شد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین به ایجاد نظم مالی در این شرکت اشاره کرد و گفت: با ایجاد نظم مالی، منظمتر شدن بودجه های شرکتهای تابعه و بهبود وضعیت نقدینگی، امیدواریم شاهد پیشرفت چشمگیری در زمینه اجرای پروژه ها و حضور بخش خصوصی و تولیدکنندگان داخلی در تامین تجهیزات این پروژه ها باشیم.


کد خبر 227203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =