سطح سودهای پالایشی برای بنزین در آسیا ثابت ماند

در حالی که تقاضای بنزین از سوی برخی کشورهای منطقه با افزایش قابل توجهی روبرو شده، ولی افزایش نیافتن جدی تقاضای بنزین در سطح بازار آسیا، مانع از بالا رفتن سطح سودهای پالایشی بنزین در این منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، افزایش تقاضا برای سوختهای گرمایشی در هفته منتهی به 13 اکتبر (دوشنبه،21 مهرماه) از سوی برخی کشورهای آسیایی، بویژه کره جنوبی و ژاپن که بیشتر با هدف ذخیره‌سازی آنها صورت گرفته است، سبب افزایش قیمت این فرآورده‌های نفتی شده است.

درزمینه گازوییل، عرضه مازاد این فرآورده نفتی ازسوی برخی پالایشگران فعال در این منطقه، قیمت گازوییل را با کاهش مواجه کرد.

کاهش قیمت بنزین درآمریکا

بر اساس این گزارش، کاهش تقاضای بنزین، سبب افت قیمت این فرآورده نفتی در بازار امریکا شد، این درحالی بود که انجام تعمیرات دوره‌ای در این منطقه نیز عرضه بنزین را با کاهش قابل توجهی روبرو کرده بود.

عرضه مازاد فرآورده‌های میان‌تقطیر در بازار امریکا که بدلیل فراهم نبودن شرایط صادرات این فرآورده‌های نفتی به اروپا و کاهش تقاضا در همین بازار بود،سبب پایین آمدن قیمت انواع فرآورده‌های میان‌تقطیر همانند بنزین در امریکا شد.

انجام تعمیرات دوره‌ای در برخی واحدهای پالایشگاهی که از نفت‌کوره به عنوان خوراک استفاده می‌کنند، سبب کاهش تقاضا برای این فرآورده نفتی وبالطبع عرضه مازاد آن در بازار شد.

افزایش قیمت بنزین در اروپا

فراهم شدن فرصت صادرات بنزین از اروپا به سواحل شرقی آمریکا و غرب آفریقا که بیشتر به دلیل توقف‌های ناگهانی و از پیش برنامه‌ریزی شده واحدهای تولید بنزین در این دو منطقه بود، قیمت این فرآورده نفتی را در بازار اروپا با افزایش مواجه کرد.

کاهش عرضه سوخت دیزل از سوی پالایشگران فعال در روسیه به بازار اروپا، همراه با افت واردات این فرآورده نفتی از آمریکا به این منطقه، افزایش قیمت سوخت دیزل را به دنبال داشت.

فراهم نبودن شرایط صادرات نفت‌کوره به بازار آسیا، همراه با کاهش تقاضا برای آن از سوی شرکت‌های کشتیرانی فعال در اروپا، بازار آن منطقه را با عرضه مازاد نفت‌کوره روبرو کرد و همین امر قیمت این فرآورده سنگین پالایشگاهی را کاهش داد.

 

کد خبر 227210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =