تعمیرات اساسی تجهیزات ثابت منطقه 6 انتقال گاز به اتمام رسید

تعمیرات اساسی دستگاهها و تجهیزات ثابت تاسیسات تقویت فشار گاز منطقه 6 عملیات انتقال گاز به اتمام رسید.

به گزارش شانا، مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز گفت: تعمیرات اساسی تجهیرات ثابت تاسیسات تقویت فشار گاز منطقه بر اساس برنامه تدوین شده و با تلاش و همکاری واحدهای مرتبط این منطقه در زمان تعریف شده با موفقیت به اتمام رسید.

علی صفرعلیزاده افزود: این تعمیرات با تلاش کارشناسان مجموعه معاونت عملیات تاسیسات و بازرسی فنی در بخشهای مکانیک، برق و ابزار دقیق، همچنین واحد بهره برداری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در انجام این عملیات با محوریت تعمیرات اساسی و اضطراری در یک دوره 4 ماهه، تمام دستگاهها و تجهیزات ثابت موجود در تاسیسات تقویت فشار گاز آب شیرین، تنگ نی و سیرجان بازدید، بررسی، تعمیر، رفع عیب و مجددا آماده بهره برداری شد تا برای انتقال گاز در فصل زمستان در بخشهای خانگی و صنعتی مشکلی وجود نداشته باشد.

به گفته مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز، واحدهای مختلف منطقه از جمله بازرسی فنی، حمل و نقل، تدارکات کالا، HSE و روابط عمومی در انجام هر چه مطلوبتر تعمیرات اساسی تاسیسات همکاری کرده اند تا در فصل سرما مشکلی برای انتقال گاز مستمر و پایدار گاز طبیعی وجود نداشته باشد و هموطنان در فصل زمستان از این نعمت الهی بر خوردار باشند.

به گزارش شانا، با توجه به ٤٣٣ هزار و 500 کیلومتر پهنه خاکی که ٢٦ درصد از خاک کشور را تشکیل می دهد، منطقه ٦ عملیات انتقال گاز، وسیعترین منطقه عملیاتی میان مناطق ١٠ گانه انتقال گاز محسوب می شود.

بر همین اساس، تنوع اقلیمی از سرمای زیر ٢٥ درجه تا گرمای بالای ٥٠ درجه، وجود خطوط منفرد و بیش از ٢ کیلومتر خط لوله در بستر دریا را می توان از ویژگیهای منحصر به فرد این منطقه برشمرد.

بر پایه این گزارش، استانهای هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و بخشهایی از استان یزد، حوزه تحت پوشش منطقه ٦ عملیات انتقال گاز محسوب می شود.

هم اکنون این منطقه دارای ٣ ایستگاه تقویت فشار گاز در ٦٠ کیلومتری، ١٧٠ کیلومتری و ٣٠٠ کیلومتری بندر عباس و ٢ مرکز بهره برداری خطوط لوله در بندر عباس، سیرجان و مرکز بهره برداری در شهرهای کرمان، کهنوج و ایرانشهر است.

کد خبر 227214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =