۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
  • کد خبر: 227231
پاکستان: پروژه خط لوله آی پی متوقف نشده است

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجه روز دوشنبه (28 مهر ماه) از عدم توقف پروژه خط لوله گاز ایران-پاکستان (آی پی) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دنیا نیوز، سرتاج عزیز روز دوشنبه ضمن سخنرانی در کنفرانس سه جانبه در اسلا آباد با اشاره به متوقف نشدن وطرح خط لوله گاز آی پی، اعلام کرد که ایران و پاکستان در حال تقویت سازوکار مرزی برای جلوگیری از سوء تفاهمهای آینده هستند.

وی تصریح کرد: پاکستان اجازه نمی دهد که از خاک این کشور علیه کسی استفاده شود.

پایگاه اینترنتی دیلی تایمز روز شنبه (٢٦ مهرماه) به نقل از منابع پاکستانی مدعی شد که ایران به صورت یکجانبه به توافق نامه همکاری خود با دولت پاکستان خاتمه داده و پس از این تصمیم اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز با وجود مذاکرات طولانی غیرعملی شده است و ایران دیگر آماده ارائه کمک ۵۰۰ میلیون دلاری برای ساخت خط لوله انتقال گاز به این کشور نیست.

به دنبال انتشار این خبر، وزارت نفت ایران ضمن رد این ادعا، اعلام کرد: با توجه به این که همکاریهای نزدیکی میان وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان برای به سرانجام رساندن این خط لوله وجود دارد، انتشار هر گونه خبری در مورد فسخ این قرارداد کذب محض است.

وزارت نفت ایران تاکید کرد: باوجود پاره ای مشکلات و اختلاف نظرها درباره چگونگی اجرای پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان، هیچ یک از دو کشور تمایلی به فسخ یک جانبه قرارداد ندارند.

کد خبر 227231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =