روزنه‌های  امید به بورس بازگشت

شاخص بورس تهران امروز هم قد کشید تا سهامداران به بازگشت رونق بیش از پیش امیدوار شوند.

به گزارش خبرنگار شانا، شاخص بورس تهران که روزهای خوبی را سپری نمی‌کرد این روزها درحال رشد است و اهالی بازار سرمایه امید دارند تا همزمان با  انتشار خبرهای خوش از سوی مسئولان یکبار دیگر اعتماد به بورس بطور کامل باز گردد.

کارشناسان بازار روند صعودی کنونی را ناشی از خوش‌بینی نسبت به آینده مذاکرات با5+1، گزارشهای مثبت ۶ ماهه و امکان تحقق بودجه‌های شرکتها و کف منطقی قیمت سهام با توجه به افتهای پیاپی را عوامل حرکت مثبت بازار می‌دانند.

امروز اغلب سهامداران در تالار شیشه‌ای با امید به روزهای خوب در آینده، اقدام به خرید و فروش سهام می‌کردند و اظهار می‌داشتند که بورس در روزهای آتی باز هم جان خواهد گرفت و نقدینگیهای سرگردان در جامعه به سوی بازار سرمایه باز خواهد گشت.

امروز سهامداران بر این اعتقاد بودند که این رشد آغازی برای ورود قیمتها و شاخصها به مدار صعودی و جبران زیان ماههای گذشته سهامداران است اما بیشتر آنها همچنان با احتیاط به معامله می‌پرداختند و باید گفت که اطمینان به بورس بطور کامل بازنگشته است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با ۵۹۱ واحد رشد، ۷۴ هزار و ۱۴۱ واحدی شد و شاخصهای بازار سهام روند صعودی داشتند، به گونه‌ای که شاخص صنعت 347 واحد، شاخص 50 شرکت فعالتر 24 واحد، شاخص 30 شرکت بزرگ بازار سهام 40.30 واحد، شاخص بازار اول 497 واحد و شاخص بازار دوم 756 واحد رشد را تا این لحظه تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: صنایع پتروشیمی خلیج فارس،‌ بانک ملت،‌ معدنی و صنعتی چادرملو، گروه مپنا، بانک پاسارگاد، صنایع مس ایران و توسعه معادن و فلزات امروز بیشتری تاثیر را در رشد شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس ایران نیز امروز با 3.70 واحد رشد 848 واحدی شد که گروه پتروشیمی ایرانیان، بانک گردشگری، ذوب‌آهن، توسعه خدماتی و بندری سینا،‌و بانک دی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص فرابورس گذاشتند.

کد خبر 227236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =