بودجه سال آینده را با قیمت پایین‌تر نفت تنظیم می‌کنیم

سال آینده با واقعیت کاهش قیمت نفت مواجه هستیم، بنابراین باید بودجه سال آینده را با قیمت پایین‌تر نفت تنظیم کنیم.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، امروز (سه‌شنبه 29 مهر ماه) در مراسم گرامیداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی با اشاره به کاهش قیمت نفت و محاسبه آن در بودجه سال آینده گفت: سال آینده با واقعیت کاهش قیمت نفت مواجه هستیم، بنابراین باید بودجه سال آینده را با قیمت پایین‌تر نفت تنظیم کنیم.

وی افزود: بی‌تردید وقتی منابع تقلیل یابد تخصیص منابع جدی‌تر خواهد شد، زیرا علم اقتصاد به تخصیص منابع کمک می‌کند، اجرای اقتصاد مقاومتی می‌تواند ما را در برابر تکانه‌هایی نظیر کاهش قیمت نفت مقاوم کند.

به گزارش ایرنا، نوبخت تصریح کرد: می‌توانیم همه وجوه خود را برای حقوق و دستمزد هزینه کنیم، اما این کار باعث می‌شود که از هزینه‌های عمرانی غافل شویم، اما دولت تلاش کرده با صرفه جویی در هزینه‌های جاری به مسائل عمرانی هم بپردازد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری عنوان کرد: در 6ماهه نخست امسال 53 درصد منابع لازم برای تملک دارایی سرمایه را پرداخت کرده‌ایم و به 246طرحی که امسال به اتمام می‌رسد، 100 درصد بودجه اختصاص داده‌ایم.

وی گفت: سال آینده هم باید منابع را مدیریت کنیم تا با کسری بودجه مواجه نشویم، ضمن آن‌که با تدبیر دولت یازدهم سال گذشته نیز با کسری مواجه نشدیم.

نوبخت ادامه داد: سال گذشته بودجه 210 هزار میلیارد تومانی را به 150هزار میلیارد تومان تقلیل دادیم که در نهایت دولت 147.5 هزار میلیارد تومان هزینه کرد که تطبیق دولت بسیار درست بود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری تصریح کرد: برای سال 94 هم باید متناسب با منابع هزینه کنیم که درصورت برنامه‌ریزی درست در خصوص تخصیص بودجه شاید بتوانیم به توازن برسیم.

وی عنوان کرد: برنامه ششم توسعه هم اکنون در حال تنظیم است که داده‌هایی که مرکز آمار ایران تهیه می‌کند، می‌تواند در تدوین و تنظیم این برنامه بسیار موثر باشد.

کد خبر 227241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =