سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری مصر در حوزه اکتشاف نفت

وزیر نفت و منابع معدنی مصر از امضای یک قرارداد برای حفاری چهار حلقه چاه تازه از مجموعه 21 حلقه چاه نفتی مورد بررسی برای فعالیتهای اکتشافی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مصر العربیه، شریف اسماعیل گفت: مصر برای اکتشاف نفت با حفاری چهار حلقه چاه از 21 حلقه چاه جدید و 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری، توافقنامه امضا کرده است.

در بیانیه وزارت نفت مصر آمده است: این توافقنامه که با شرکت دولتی ثروت امضا شده، برای اکتشاف نفت و گاز در منطقه صحرای غربی و با مجموع سرمایه گذاری حداقل 15 میلیون دلار پیش بینی شده است که بر اساس این قرارداد، شرکت یاد شده مجوز دریافت پنج میلیون دلار برای حفاری چهار حلقه چاه جدید را دریافت می کند.

اسماعیل تصریح کرد: امضای این توافقنامه، سبب ایجاد انگیزه ای قوی برای فعالیتهای اکتشافی و به حداکثر رساندن تولید و افزایش ذخیره سازیهای نفت و گاز طبیعی مصر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، با امضای این توافقنامه، مجموع توافقنامه هایی که از نوامبر سال 2013 در صنعت نفت مصر امضا شده است، به 36 توافقنامه بین المللی می رسد.

سرمایه گذاری انجام شده در این 36 پروژه حدود دو میلیارد دلار، برآورد می شود.

مصر، بزرگترین تولید کننده نفت در آفریقا و دومین تولید کننده گاز در این قاره، پس از الجزایر، به شمار می رود، این در حالی است که بخش انرژی مصر به شدت تحت نفوذ شرکتهای خارجی فعال در این کشور قرار دارد.

از جمله شرکتهای بین المللی فعال در بخش انرژی مصر می توان به شرکتهای ایتالیایی «انی» و «ادیسون» و شرکتهای انگلیسی «بی پی» و «بی جی گروپ» اشاره کرد.

کد خبر 227247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =