ابراز امیدواری مسکو نسبت به توافق گازی با اوکراین

وزیر انرژی روسیه امروز (سه شنبه 29 مهر ماه) درباره امضای توافقنامه نهایی گازی با اوکراین در یک نشست سه جانبه در بروکسل اظهار امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری روسی اینترفکس، الکساندر نواک امروز با یوری پرودان، وزیر انرژی اوکراین و گانتر اوتینگر، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا برای بحث درباره مذاکرات گازی کی یف و مسکو ملاقات می کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و همتای اوکراینی وی، هفته گذشته گفته بودند: مسکو و کی یف بر سر عرضه گاز روسیه به اوکراین در زمستان پیش رو به توافق رسیده اند.

اوکراین و روسیه جمعه گذشته (٢٥ مهرماه) درباره امضای یک قرارداد گازی به توافق رسیدند؛ انتظار می رود که این قرارداد در نشست امروز مقامهای روسیه-اوکراین-اروپا در شهر بروکسل نهایی شود.

اوکراین برای واردات هر یکهزار مترمکعب گاز از روسیه در فصل زمستان منتهی به ٣١ ماه مارس ٢٠١٥ میلادی ٣٨٥ دلار به روسیه پرداخت می کند؛ این رقم همسو با گازبهایی است که بیشتر شرکتهای اروپای غربی بابت واردات گاز از روسیه به این کشور پرداخت می کنند.

روسیه می گوید که بابت عرضه گاز به اوکراین در اواخر سال ٢٠١٣ و سال ٢٠١٤ میلادی، این کشور حدود پنج میلیارد دلار بدهی دارد.

 



کد خبر 227266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =