۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
  • کد خبر: 227281
مذاکرات بروکسل بازهم بی نتیجه پایان یافت

گفتگوهای سه جانبه گازی روز سه شنبه (29 مهرماه) اوکراین-روسیه-اروپا در شهر بروکسل بازهم بی نتیجه پایان یافت.

به گزاش خبرگزاری رویترز از بروکسل، روسیه و اوکراین روز سه شنبه (29 مهرماه) به توافقی برای عرضه گاز در زمستان پیش رو دست نیافتند اما توافق کردند که دوباره ظرف یک هفته دیگر در بروکسل دیدار کنند به این امیدکه مشکلات مربوط به پرداخت بدهی گازی کی یف حل و فصل شود.

پس از یک روز مذاکره سه جانبه میان اوکراین-روسیه-اروپا در روز سه شنبه که انتظار می رفت به یک توافق نهایی دست یابند، گانتر اوتینگر، کمیسر انرژی اروپا در یک کنفرانس خبری گفت: سه طرف مذاکره توافق کردند که اوکراین تا زمانی که برای تحویل آتی گاز پیش پرداخت می دهد، برای دریافت هر یکهزار مترمکعب گاز روسیه 385 دلار به این کشور بپردازد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز اعلام کرد: مسکو هنوز به دنبال تضمینی برای چگونگی پرداخت گازبهای اوکراین و تامین پول خرید گاز است زیرا این کشور اوایل همان روز نشست از اتحادیه اروپا درخواست 2 میلیارد یورو (2.55 میلیارد دلار) اعتبار مالی کرده بود.

روسیه، ماه ژوئن گذشته عرضه گاز را به اوکراین به دلیل بدهیهای گازی پرداخت نشده آن قطع کرد و به روش دریافت پیش پرداخت روی آورد.

دو کشور به طور جداگانه به دادگاه بین المللی استکهلم شکایت کرده اند، اما اوتینگر گفت: اوکراین موافقت کرده است به منظور دریافت گاز در فصل زمستان، در دو قسط امسال 3.1 میلیارد دلار از بدهی گازی خود را بپردازد.

اوتینگر افزود: ما گام دیگری برای دستیابی به یک راه حل ممکن برداشتیم و به رسیدن به توافقی درباره عوامل مهم نزدیک شده ایم.

وی اعلام کرد: در نشست آینده که امیدواریم آخرین نشست سه جانبه باشد و چهارشنبه آینده (7 آبانماه) در بروکسل برگزار می شود، می توانیم تصمیم بگیریم و به توافق نهایی دست یابیم.

اوتینگر گفت: اوکراین شاید برای زمستان امسال به حدود 4 میلیارد مترمکعب واردات گاز از روسیه نیاز داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 227281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =