برنامه لهستان برای توسعه یک پایانه دریافت ال ان جی

لهستان قصد دارد به منظور تضمین امنیت انرژی، یک پایانه دریافت ال ان جی را توسعه دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ورشو، مدیرعامل شرکت گاز لهستان (پی جی ان آی جی) روز سه شنبه (29 مهرماه) اعلام کرد: لهستان قصد دارد به منظور افزایش امنیت انرژی و کاهش وابستگی به گاز روسیه، یک پایانه جدید ال ان جی را توسعه دهد.

شرکت دولتی پی جی ان آی جی و شرکت پولسکی ال ان جی (سازنده این پایانه در سواحل دریای بالتیک) در یک بیانیه مشترک اعلام کردند: این دو شرکت یادداشت تفاهمی برای احداث سومین واحد ذخیره سازی گاز در بندر اشوینواویشچه امضا کرده اند.

ماریسوز زاویسزا گفت: این پایانه ال ان جی  از سرمایه گذاریهایی است که ما را قادر به تنوع بخشی به مسیرهای عرضه گاز می کند.

وی افزود: توسعه آن، فرصتهای بازاری ما را افزایش می دهد و به طور چشم افسایی امنیت انرژی لهستان را تامین می کند.

این پایانه 3 میلیارد دلاری که در ابتدا قادر به دریافت 5 میلیارد مترمکعب در سال گاز خواهد بود، قرار است سال آینده به بهره برداری برسد و از قطر گاز دریافت کند.

سومین مخزن ذخیره سازی، ظرفیت دریافت این پایانه را به 7.5 میلیارد مترمکعب افزایش می دهد.

لهستان و دیگر کشورهای مرکز و جنوب شرق اروپا بیشتر گاز مورد نیازشان را از روسیه دریافت می کنند و خواهان کاهش وابستگی شان به گاز این کشور هستند.

این کشور، قراردادی برای واردات 1.6 میلیارد مترمکعب در سال گاز از قطر برای مدت 20 سال دارد.

لهستان مجوز ساخت این پایانه را در سال 2008 تصویب کرد و ساخت آن در سال 2011 آغاز شد.

برنامه اولیه اجرای این طرح، چند بار به تعویق افتاد، اما انتظار می رود که در نیمه نخست سال 2015 میلادی و بدون تاخیر بیشتر به بهره برداری برسد.

 

 

 

 

کد خبر 227282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =