۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
  • کد خبر: 227286
ونزوئلا واردات نفت را تایید کرد

شرکت نفت ونزوئلا واردات نفت سبک را تایید کرد و اعلام کرد این واردات برای مصارف فراوری نفت صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی هلنیک شیپینگ نیوز، شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پی دی وی اس ای) روز سه شنبه (29 مهرماه) تایید کرد که واردات نفت خام سبک را برای مخلوط کردن با نفت فوق سنگین خود آغاز کرده است.

پی دی وی اس ای اعلام کرد که خرید چنین نفتی به شکل موقت از خرید نفتا ارزانتر است. اکنون ونزوئلا از نفت برای رقیق کردن نفت فوق سنگین صادراتی خود استفاده می کند.

این شرکت، همچنین اضافه کرد که تعمیرات آتی تاسیسات نفت فوق سنگین پتروسدنو، که نفت قیر مانند اورینوکو را به درجات سبکتر نفت بدل می کند، یکی دیگر از دلایلی است که به واردات نفت سبک منجر شد.

شرکت دولتی نفت ونزوئلا در بیانیه ای آورده است: با در نظر گرفتن اطلاعات جانبدارانه برخی افراد که به گمان خود کارشناس نفتی هستند بر ضد صنعت نفت ونزوئلا، باید اعلام کرد که خرید نفت سبک کشور از خارج تنها به جهت نیاز برای رقیق سازی نفت است.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته گزارش کرد که یک نفتکش الجزایری تا پایان ماه اکتبر به ونزوئلا می رسد و نخستین محموله نفت وارداتی ونزوئلا را به این کشور تحویل می دهد.

چند روز بعد، رویترز دوباره خبر خرید دو محموله نفتی دیگر را توسط ونزوئلا منتشر کرد.  این دو محموله نفت سبک از واحدهای پتروچاینا خریداری شدند و در ابتدای نوامبر به ونزوئلا ارسال می شوند.

ونزوئلا یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است و نخستین بار در تاریخ نفتی کشور به واردات نفت می پردازد.

کد خبر 227286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =