۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
  • کد خبر: 227287
قرارداد جدید حفاری نفتی عراق امضا شد

عراق یک قرارداد جدید حفاری با شرکت امریکایی هالیبرتون برای توسعه میدان نفتی قرنه غربی 1 به امضا و تایید مجلس این کشور رساند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت عراق اعلام کرد که مجلس این کشور روز دوشنبه (28 مهرماه) قرارداد حفاری نفت میدان قرنه غربی یک را با شرکت خدمات نفتی هالیبرتون آمریکا به ارزش 278 میلیون و 500 هزار دلار  تایید کرد.

بیانیه دولت عراق آورده است که بر اساس این قرارداد 30 ماهه، هالیبرتون در این مدت 30 چاه در فاز یک میدان بزرگ قرنه غربی حفر خواهد کرد. این میدان نفتی که اداره آن به دست اکسون موبیل است، هشت میلیارد و 700 میلیون  بشکه نفت دارد.

به گفته مقامهای نفتی عراق، تولید نفت این میدان هم اکنون 360 هزار بشکه در روز است. این مقامها کمبود منابع آب جهت تزریق در این میدان را دلیل اصلی تولید کم میدان قرنه غربی یک عنوان می کنند.

عراق قراردادهای پر سودی را با غولهای بزرگ نفتی مانند شل، بی پی و اکسون امضا کرده است به این امید که تا سال 2017 میلادی بتواند تولید نفت خود را به روزانه هشت میلیون و 500 هزار تا 9 میلیون بشکه نفت ارتقا دهد.

در همین حال، افزایش ظرقیت صادرات نفت نیز یکی دیگر از برنامه های عراق برای احیای صنعت نفت خود پس از سالها جنگ، تحریم اقتصادی و بی توجهی است.

عراق می خواهد به جایگاه بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفتی دنیا جهش کند.

کد خبر 227287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =