تعویض بخشی از خط لوله 16 اینچ لرستان

بخشی از خط لوله 16 اینچ سبزآب-تنگ فنی کیلومتر 800+173 در منطقه خوزستان توسط کارکنان خطوط لوله و مخابرات لرستان تعویض شد.

به گزارش شانا رئیس واحد مهندسی نگهداری و تعمیرات خط خطوط لوله و مخابرات منطقه لرستان با اشاره به همکاری کارکنان منطقه خوزستان در انجام این عملیات گفت: عملیات تعویض خط با توجه به خوردگی های بسیار شدید، نم زدگی و نشتی خط در بستر رودخانه به شکل کاملا ایمن و رعایت الزامات زیست محیطی انجام شد.

مهرداد حقیقیان افزود: پس از تجهیز کارگاه و انتقال ماشین آلات و تجهیزات به محل، حفاری کانال در دو طرف محل تعویض، لوله کشی مقطع بطول 48 متر و استفاده از 2 عدد هات بند، آزمایش هالیدی لوله در مقطع بستر بطول 24 متر و راکشیلد آن، همچنین آزمایش رادیوگرافی سرجوش ها انجام و نسبت به آماده سازی مقطع تعویضی اقدام شد.

وی به توقف خط پس از آماده سازی مقطع اشاره کرد و یادآور شد: تخلیه مواد با اخذ انشعاب 3 اینچ با دستگاههات تپ و پس از آن بارگیری مواد نفتی در تانکرهای نفتکش از دیگر اقدامهایی بود که قبل از برش مقطع در دو سر ابتدایی و انتهایی انجام شد.

وی ادامه داد: سپس با بیرون کشیدن لوله قدیمی، حفاری کانال با عمق بیشتر و با استفاده از بیل پیکور بدلیل سنگی بودن بستر رودخانه انجام شد.

حقیقیان تصریح کرد: همزمان با حفاری کانال، تخلیه آب رودخانه انجام و  خط در شرایط بسیار سخت و با رعایت تمام مسایل ایمنی و زیست محیطی اتصال نهایی(Tie_in) شد.

کد خبر 227289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =