دولت وابستگی بودجه به نفت را در سال ۹۴ کاهش دهد

امیدواریم دولت در بودجه سال ۹۴ گام عملی را برای کاهش وابستگی بودجه عمومی دولت به درآمدهای نفتی بردارد.

به گزارش خبرنگار شانا، اسماعیل جلیلی، امروز (چهارشنبه، 30 مهرماه) در نطق میان دستور و در صحن مجلس با یادآوری اینکه اکنون که استراتژی کاهش قیمت نفت در مراحل پایانی مذاکرات توسط برخی از کشورهای عضو اوپک به خصوص عربستان برای اجرای سیاستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: با این کار می‌خواهند دولت ایران  را در تحقق وعده‌های داده شده برای بهبود شرایط  اقتصادی با مشکل مواجه کنند و با فشار افزایش یافته اقتصادی، قدرت چانه زنی ایران را در مذاکرات هسته‌ای کاهش دهند.

جلیلی با تاکید بر اینکه اکنون فرصتی مناسب برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و کاهش جدی وابستگی بودجه عمومی دولت به درآمدهای نفتی است، گفت: امیدواریم دولت در بودجه سال ۹۴ گام عملی را برای کاهش وابستگی بودجه عمومی دولت به درآمدهای نفتی بردارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم درباره راهکارهای کم اثر کردن کاهش قیمت نفت بر بودجه افزود: باید تلاش شود با فعال‌سازی ظرفیتهای بیکار و افزایش درآمدهای غیرنفتی بخصوص تحرک بخشی به حوزه تولید آثار کاهش قیمت نفت را در بودجه کم کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اگر قرار است در اوپک هر عضو برای منافع سیاسی و یا اقتصادی خود صرفاً معادلات و اهداف این سازمان را نادیده بگیرد بایستی تصمیم جدی توسط اعضا نسبت به این کشورها اتخاذ شود.

کد خبر 227296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =