آنگولا هدف صادرات نفت خود را با کشف تازه نفتی محقق کرد

آنگولا مدعی شد که با تازه ترین کشف شرکت رپسول در میدان نفتی کوانزا گام مهمی در دستیابی به هدف تولید و صادرات نفت خود برداشته است.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، کشف نفت شرکت رپسول آنگولا در زیر لایه های نمکی به ضخامت دو کیلومتر در سطوح زیردریا، به این کشور آفریقایی برای پشت سر گذاشتن نیجریه در تولید نفت و تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده نفت قاره آفریقا کمک کرد.

آنتونیو بروفائو، مدیرعامل رپسول اسپانیا در این باره اظهار کرد: کشف تازه نفتی در آنگولا در حال تجزیه و تحلیل در این شرکت است.

این ذخیره نفتی در عمق چهار و نیم کیلومتری کف دریا و با فاصله یکهزار متری از حوزه کوانزا در آبهای غرب آفریقا قرار دارد، این احتمال وجود دارد که ذخیره نفتی یاد شده در لایه ای از نمک محصور شده باشد.

آنگولا با تولید نفت یک میلیون و 870 هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر، برای افزایش تولید نفت خود پروژه هایی را درون و بیرون از حوزه کوانزا آغاز کرده است.

خوزه ماریا بوتلیو دو واسکونسلوس، وزیر نفت آنگولا، پیش از این اعلام کرده بود که تولید نفت کشورش تا پایان سال آینده میلادی به روزانه دو میلیون بشکه می رسد. نیجریه که بزرگترین تولیدکننده نفت آفریقاست هم اکنون روزانه دو میلیون و 100 هزار بشکه نفت تولید می کند.

جاستین کاچرین، تحلیلگر موسسه آی اچ اس گلوبال اینسایت، گفت: احساس می کنم که در میدان نفتی کوانزا شاهد اکتشافهای بیشتری خواهیم بود، اگر حفاری های موفقیت آمیز باشند، کوانزا جایی خواهد بود که در هر جایی حفاری کنید به نفت می رسید.

تا کنون شرکتهای انی ایتالیا و مائرسک نیز موفق به کشف نفت در این میدان شده اند اما تنها شرکت کوبالت اینترنشنال انرژی اعلام کرده که ذخیره نفت کشف شده اش قابلیت تجاری دارد و تولید آن را تا سال 2017 میلادی آغاز می کند.

 

کد خبر 227353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =