اوپک باید 500 هزار بشکه از تولید روزانه خود بکاهد

نماینده لیبی در اوپک تاکید کرد که این سازمان برای مقابله با کاهش قیمت نفت باید دست کم 500 هزار بشکه از تولید روزانه خود بکاهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سمیر کمال،‌ نماینده لیبی در اوپک گفت که این سازمان برای توقف عرضه بیش از حد و حمایت از قیمت نفت باید دست کم نیم میلیون بشکه از تولید روزانه خود بکاهد.

وی با تاکید بر آنکه هم‌اکنون روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت اضافی به بازار عرضه می‌شود افزود: حتی قبل از سقوط قیمتها نیز تمامی مطالعات نیاز به کاهش تولید را نشان می‌دادند.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت در حالی قرار است 27 نوامبر (3 آذرماه ) برای تصمیم‌گیری درخصوص تعدیل تولید روزانه 30 میلیون بشکه‌ نفت در نیمه اول 2015 تشکیل جلسه دهند که تاکنون تنها تعداد کمی از اعضا برای کاهش تولید ابراز تمایل کرده‌اند.

حتی سمیر کمال نیز تاکید کرده است که اظهارات وی موضع دولت لیبی نیست و تنها منعکس کننده نظرات شخصی اوست.

وی البته یادآور شد که تولید نفت لیبی به دلیل مشکلات و ناآرامی‌های داخلی بسیار کاهش یافته است و تمامی اعضای اوپک تلاشهای این کشور برای بازیابی تولید و رسیدن به حد یک میلیون بشکه تولید روزانه آن را موجه می‌دانند.

براساس این گزارش، اجلاس آتی اوپک یکی از مهمترین جلسات این سازمان در سالهای گذشته محسوب می‌شود. زیرا قیمت نفت از 115 دلار در ماه ژوئن به کمتر از 83 دلار برای هر بشک در هفته گذشته کاهش یافت و باتوجه به تضعیف تقاضا در بازار نگرانی‌ها از کاهش بیشتر قیمت نفت و بروز کسری بودجه در کشورهای صادر کننده نفت افزایش یافته است.

کد خبر 227367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =