4 طرح نفتی در کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد تصویب شد

چهار طرح نفتی در قالب بند" ق" قانون بودجه 93مجلس در کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد تصویب شد.

به گزارش خبرنگار شانا،چهار طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، بهینه سازی موتورخانه های 500 هزار خانگی و 100هزار اداری، طرح جامع و یکپارچه توسعه فازهای باقی مانده پارس جنوبی (19 فاز استاندارد) و همچنین تکمیل خطوط لوله ششم، نهم و یازدهم که برای صادرات گاز در نظر گرفته شده به تصویب کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد رسید و قرار است بزودی به تصویب شورای اقتصاد برسد.

براساس مصوبات بند "ق" قانون بودجه مجلس شورای اسلامی به وزارت نفت این اختیار داده شده است تا سقف 100 میلیارد دلار طرح و پروژه به منظور کاهش شدت مصرف انرژی به ویژه بنزین، گازوئیل و گاز طبیعی تعریف و اجرایی کند.

براین اساس، با بهینه سازی 600 هزار موتورخانه ساختمانی مسکونی و اداری بیش از چهار میلیارد متر مکعب گاز در سال صرفه جویی خواهد شد.

همچنین با گازرسانی به شهرهای فاقد گاز استان سیستان و بلوچستان همچون زاهدان، چابهار، ایرانشهر، خاش، زابل و چهار نیروگاهها برق این استان شامل کنارک، زاهدان، چابهار و ایرانشهر گازی و بخاری روزانه فقط از طریق گازرسانی به نیروگاه حدود 5 میلیون لیتر در مصرف فراورده نفتی کشور صرفه جویی می شود.

به گزارش شانا، تبدیل موتورهای دیزلی چاهها به موتور برقی، جایگزینی 140 هزار تاکسی با تاکسی‌های نو با پایه گازسوز، جایگزینی موتورسیکلت بنزینی با برقی، توسعه ناوگان ریلی و مترو به جای جاده ای و جایگزینی مینی بوس های فرسوده از دیگر طرحهای پیشنهاد وزارت نفت در قالب بند "ق" به  به شورای اقتصاد است.


کد خبر 227368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =