رشد موقت قیمت‌ نفت با انتشار خبر کاهش عرضه عربستان

انتشار برخی گزارشها از کاهش 328 هزار بشکه‌ای عرضه نفت عربستان سعودی در ماه سپتامبر موجب رشد قیمت نفت شد که به گفته کارشناسان امری موقتی است.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، یک منبع آشنا با سیاستهای نفتی عربستان سعودی دیروز پنجشنبه (1 آبانماه ) گفت که این کشور در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن روزانه 328 هزار بشکه نفت کمتری به بازارهای جهانی عرضه کرده است.

براساس این گزارش، عربستان سعودی که در ماه اوت روزانه 9.69 میلیون بشکه نفت به بازار عرضه کرده بود این میزان را در ماه سپتامبر به 9.36 میلیون بشکه در روز کاهش داد. 

این در حالی است که آخرین گزارش ماهانه اوپک تولید نفت عربستان سعودی در ماه سپتامبر را روزانه 9.7 میلیون بشکه بیان کرده بود.

انتشار خبر کاهش عرضه نفت عربستان در ماه سپتامبر موجب شد تا قیمت‌ نفت که تا قبل از آن روند کاهشی را طی می‌کرد، افزایش یابد.

با این حال به گفته گریت زامبو، یکی از معامله‌گران نفتی بازار «بایریخ لندسبانک» آلمان، افزایش قیمت نفت یک واکنش کوتاه مدت بوده و به نظر می‌رسد که بازار بار دیگر به روند نزولی سابق بازگردد.

قیمت نفت خام در بازارهای جهانی به دلیل افزایش عرضه و کاهش تقاضا و همچنین کاهش رشد اقتصادی چین و اروپا، از چند هفته گذشه به شدت در حال کاهش است.

کد خبر 227369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =