ثبات اقتصادی در کشور حاکم شده است

رئیس جمهوری با بیان این که آمارها نشان می دهد تورم یکسال گذشته از شهریورماه امسال به زیر 20 درصد رسیده است گفت: امنیت و ثبات اقتصادی امروز ایران در منطقه کاملا قابل قبول است.

به گزارش شانا, حجت الاسلام حسن روحانی، روز چهارشنبه ( 30 مهرماه) در جلسه توسعه و سرمایه گذاری در استان زنجان با تأکید بر اینکه کشور در مسیر رونق حرکت می‌کند، گفت: کارآفرینان بدانند که امروز ثبات اقتصادی در کشور حاکم است.

وی افزود: امنیت و ثبات اقتصادی امروز ایران در منطقه، کاملاً قابل قبول است.

روحانی با اشاره به این که اقتصاد کشور باید توسط کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی اداره شود، تصریح کرد: دولت باید زمینه‌ها را فراهم کرده و در بخشهایی که بنا به دلایلی امکان حضور بخش خصوصی نیست، بار مسئولیت را بر عهده بگیرد.

رئیس شورای عالی اقتصاد با تاکید بر این که اساس توقع ما از کارآفرینان کشور این است که به فکر کشور و هم وطنان خود باشند، اظهارکرد: البته منظورم این نیست که وارد تجارتی شویم که سود نداشته باشد که چنین تجارتی قابل دوام نیست، اما می توان سود کمتر را در نظر گرفت.

رئیس‌ جمهوری یکی از بزرگترین معروفها را ایجاد شغل و دستگیری از افراد نیازمند عنوان کرد و گفت: اگر کسی فرد بیکاری را که از شدت بیکاری و فقر آبرویش در خطر است به کار بگمارد، اجر بی پایانی نزد خداوند خواهد داشت.

روحانی بیان این که این حرفها به معنای شانه خالی کردن دولت از زیر بار مسئولیتهایش در عرصه اقتصادی نیست، افزود: دولت در عرصه اقتصادی وظایفی دارد که در حد توان تلاش خواهد کرد به آنها عمل کند و البته قضاوت در این باره برعهده مردم است.

رئیس جمهوری با اشاره به این که مردم می دانند دولت با چه مشکلاتی مواجه است، تصریح کرد: هنگامی که این مسئولیت را برعهده گرفتم به خوبی از شرایط آگاهی داشتم. ما وعده های به مردم دادیم و با خدا عهد کردیم که هیچ کاری را بدون مشورت با کارشناسان آن حوزه انجام ندهیم و طی 14 ماهی که از فعالیت دولت می گذرد همواره تلاش ما همین بوده و از ابتدای تشکیل این دولت حداقل هفته ای دوبار در باره اقتصاد جلسه داشته ایم و مواردی پیش آمده که نظر دیگری در مورد یک مسئله داشتم اما وقتی نظر جمع چیز دیگری بوده آن را پذیرفته ام.

روحانی با بیان این که البته غیر ممکن نیست که در کار شورایی هم اشتباهی رخ دهد، گفت: مسئله این است که کار کردن به شیوه شورایی درصد خطا را کاهش می دهد و از همین رو تلاش ما از ابتدای دولت تاکنون، این بوده که با مشورت کارها را پیش ببریم.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که اقتصاد وقتی سامان می یابد که قابل پیش بینی باشد، اظهارکرد: دولت از ابتدای آغاز به کار تاکنون، تمام تلاش خود را برای مهار تورم بکار گرفته است.

روحانی با اشاره به این که تلاش کردیم اقتصاد ایران قابل پیش بینی باشد، تصریح کرد: از زمان آغاز به کار دولت یازدهم افزایش قیمتهایی داشته ایم، البته در مواردی مثل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز افزایش قیمتها ناگزیر بود.

وی با بیان این که امروز رئیس کل بانک مرکزی آمار بسیار امیدوارکننده ای از تورم سالیانه منتهی به پایان شهریور ماه امسال ارائه کرد، گفت: این آمارها نشان می دهد که تورم یکسال گذشته از شهریور امسال به 20 درصد رسیده و تورم ماهانه به کمتر از یک درصد و رقم 7 دهم درصد رسیده است که این نشان می دهد از وعده ای که برای رساندن تورم به زیر 25 درصد به مردم داده بودیم، جلوتر هستیم.

رئیس‌ جمهوری با تاکید بر مهم بودن تداوم مهار تورم افزود: به لطف خدا امروز از رکود هم عبور کردیم و اگر چه این مسئله همه بخشهای اقتصاد کشور را شامل نمی شود اما در مسیری قرار داریم که می توانیم بگوییم در مسیر رونق حرکت می‌کنیم.

وی گفت: برخی مشکلات در عرصه سیاست خارجی داریم که تلاش می‌کنیم از طریق مذاکره آنها را حل و فصل کنیم و بر همین مبنا روابط با همسایگان را نیز در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی گسترش داده‌ایم و در مجموع می‌توانم بگویم حرکت اقتصادی کشور رو به جلو است.

رئیس‌ جمهوری با تأکید بر این که برای توسعه مناطق مختلف کشور باید از ظرفیتهای موجود آنها نهایت استفاده را برد، گفت: استان زنجان ظرفیتهای متنوعی در زمینه‌های معدنی، کشاورزی و گردشگری دارد که باید از آنها نهایت استفاده را برد و از سوی دیگر بانکها نیز باید حضور فعال‌تری در عرصه‌های توسعه استان داشته باشند تا سرعت پیشرفت زنجان بیش از پیش شود.

روحانی اظهار کرد: در تهران تصمیم گرفتیم که به بانکها کمک کنیم تا در زنجان تسهیلات بیشتری به فعالان اقتصادی ارائه دهند و دولت در مجموع در سیاست خارجی و سیاستهای اصولی اقتصادی و سیاسی و آرامش اجتماعی، از همه توان خود و ظرفیتهای کشور برای پیشرفت استفاده می‌کند و باید همه دست به دست هم دهیم تا زنجانی آباد‌تر و ایرانی آباد تر بسازیم.
کد خبر 227374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =