آمادگی ایران برای سرمایه گذاری مشترک با قطر

ایران و قطر بر ضرورت گسترش همکاریها و انجام سرمایه گذاریهای مشترک با حضور بخش خصوصی بین دو کشور تاکید کردند.

به گزارش شانا، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در دیدار با وزیر اقتصاد و تجارت قطر با بیان این که ایران اولویت برقراری روابط را با همسایگان می داند اظهارکرد: با وحدت و صمیمیت بیشتر می توانیم جلوی حرکتهای تند را در منطقه بگیریم و در تحکیم روابط برادرانه بین دوکشور گام برداریم.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت وی با اشاره به روابط دیرینه تاریخی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی گفت: در زمینه های مختلف ظرفیتهای دو کشور بسیار فراوان است و باید تلاش شود تا این زمینه ها گسترش یاید.

نعمت زاده افزود: باوجود فشار تحریمها روی کشور ما  خوشبختانه همه بخشهای اقتصادی فعال و و مشغول کار و تولید هستند.

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت:برقراری خط مستقیم کشتیرانی وخطوط هوایی،ایجاد مناطق آزاد تجاری،برگزاری نمایشگاههای تخصصی، گسترش توریسم، ایجاد بانک و تسهیل در صدور روادید تجاری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی هر دو کشور از جمله زمینه های همکاری تهران ودوحه است.

وی ادامه داد: حداقل باید دو بانک در دو کشور برای شروع و توسعه همکاریها مشخص شوند، چراکه به این ابزار بانکی برای سرمایه گذاریهای مشترک نیاز داریم.

نعمت زاده افزود: طی چند سال گذشته کشور ما شاهد رشد منفی در اقتصاد بود، اما از شروع کار دولت جدید شرایط رو به بهبود است و امروز افزایش  رشد اقتصادی در بخشهای خصوصی بخصوص صنعت محسوس است.

وی گفت: بخش خصوصی فعال در تمامی بخشهای صنعت همچون فولاد، سیمان، مس، پتروشیمی، صنایع غذایی و صنعت خودرو فعالیت می کنند که می توانند با بخش خصوصی قطر همکاری کنند.

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت کشورمان عنوان کرد: نمایشگاه اختصاصی فوریه در دوحه قطر، موجب آشنایی بیشتر تجار دو کشور از توانمندیهای یکدیگر می شود.

در ادامه این نشست وزیر اقتصاد و تجارت قطر با بیان این که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در حدمطلوب نیست گفت: دیدارهای خوبی بین بخش خصوصی دو کشور انجام شد.

شیخ احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی افزود: با حمایت دولتها و رفع موانع و فعال کردن بخش خصوصی هر دو کشور می توان به بهبود روابط تجاری دو کشور امیدوار بود.

کد خبر 227376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =