امیدواری پوتین و مرکل به نتیجه بخش بودن گفتگوهای گازی روسیه و اوکراین

رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان بر اهمیت دستیابی به توافق گازی در نشست این هفته اوکراین-روسیه-اروپا در شهر بروکسل تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، کاخ کرملین روز جمعه (دوم آبانماه) اعلام کرد: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در یک گفتگوی تلفنی بر اهمیت دستیابی به توافقی در عرضه گاز مسکو به کی یف در جریان نشست سه جانبه روز 29 اکتبر (هفتم آبانماه) روسیه-اوکراین-اروپا در شهر بروکسل تاکید کردند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در بیانیه ای اعلام کرد: دو طرف ابراز امیدواری کردند که دور بعدی گفتگوهای سه جانبه میان مقامهای روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا در شهر بروکسل موثر و مفید باشد.

مرکل در این گفتگوی تلفنی با پوتین برای حمایت و حل و فصل سریع اختلاف گازی مسکو با اوکراین تا پیش از فصل زمستان تاکید کرد.

مسکو و کی یف درباره یک قیمت جدید عرضه گاز به توافق رسیده اند، اما آنها هنوز درباره حجم عرضه گاز و بدهیهای پیشین گازی اوکراین برای عرضه گاز اختلاف دارند.

اوکراین در پایان هفته جاری میلادی انتخابات پارلمانی برگزار می کند، این در حالی است که جدایی طلبان شرق اوکراین اعلام کرده اند که انتخابات رقابتی در دوم ماه نوامبر برگزار خواهند کرد.

دفتر مرکل در بیانیه ای اعلام کرد: این انتخابات در شرق اوکراین باید مطابق و هماهنگ با قانون این کشور باشد.

کد خبر 227391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =