اروپا به اوکراین در پرداخت گازبها به روسیه کمک می کند

رئیس جمهوری لیتوانی اعلام کرد که اتحادیه اروپا به اوکراین در پرداخت گازبهایش به روسیه کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از بروکسل، خانم  دالیاگری بائوسکایته، رئیس جمهوری لیتوانی اعلام کرد: اتحادیه اروپا تلاش می کند به اوکراین در پرداخت گازبهایش به روسیه کمک کند.

وی در حاشیه نشست اروپا در بروکسل و در پاسخ به سئوالی درباره کمک مالی به اوکراین گفت: فکر می کنم  برای کمک به این کشور باید تلاش کنیم.

این مقام ارشد اعلام کرد: موضوع انرژی همیشه برای ما حیاتی بوده، زیرا به امنیت و خودکفایی انرژی اروپا و کاهش وابستگی این قاره تنها به یک عرضه کننده گاز (شرکت روسی گازپروم) مربوط است.

در نشست سه جانبه گازی اوکراین-روسیه-اروپا در 21  اکتبر در بروکسل، طرفهای مذاکره درباره تعیین یک قیمت موقت عرضه گاز روسیه به اوکراین از ماه اکتبر سال 2014 تا ماه مارس سال 2015 با قیمت 385 دلار برای هر یکهزار مترمکعب گاز به توافق رسیدند.

وزیر انرژی روسیه توصیه کرده است که اوکراین و کمیسیون اروپا  به دنبال تامین منابع مالی برای کمک به کی یف در دادن پیش پرداخت 1.6 میلیارد دلار برای تحویل گاز در ماههای نوامبر و دسامبر آینده باشند.

نهایی شدن توافقنامه گازی اوکراین و روسیه تا پایان ماه اکتبر

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از کی یف، جان تومبیتسکی، رئیس هیئت اتحادیه اروپا به اوکراین در روز پنجشنبه (یکم آبانماه) گفت: توافقهای نهایی درباره تحویل گاز به اوکراین قرار است در نشست سه جانبه گازی این هفته در بروکسل انجام شود.

وی به خبرنگاران گفت: مطمئنیم که در 29 اکتبر (7 آبانماه) این "سریال عامه پسند"، (soap opera) به پایان می رسد.

گانتر اوتینگر، کمیسر انرژی اروپا نیز روز پنجشنبه گفت: انتظار می رود در نشست سه جانبه گازی بروکسل دو توافقنامه موقت گازی امضا شود.
کد خبر 227396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =