۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
  • کد خبر: 227410
قیمت جهانی نفت باز هم کاهش یافت

قیمت نفت در پایان معاملات بازارهای جهانی نفت در روز جمعه (2 آبانماه) همچنان روند کاهشی داشت داشت تا ترس از عرضه بیش از تقاضا همچنان پا برجا بماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت برنت در پایان معاملات نفتی روز جمعه (دوم آبانماه) کمی پائین رفت اما میانگین هفتگی آن تغییر  اندکی داشت زیرا پس از یک ماه سقوط بدون توقف، تجار کمی از فشار کار خود کاستند.

در همین حال، قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا به کاهش خود ادامه داد، نفت آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با یک دلار و هشت سنت کاهش به 81 دلار و یک سنت برای هر بشکه رسید. در مقایسه با جمعه گذشته، قیمت نفت دبلیو تی ای یک دلار و 74 سنت افت داشت.

افزایش ذخیره نفت داخلی آمریکا به کاهش قیمتها کمک کرد. اختلاف قیمت محموله های نفتی برای تحویل در ماه دسامبر و ژانویه به 24 سنت کاهش یافت این در حالیست که این اختلاف در ابتدای هفته 80 سنت بود.

قیمت نفت در معاملات روز جمعه در واکنش به افزایش صادرات نفت عراق و لیبی در ماه اکتبر بارها بالا و پائین رفت. این دو کشور که در حال جنگ داخلی هستند توانستند در ماه جاری میلادی صادرات نفت خود را بالا ببرند.

تحلیلگران معتقدند که معاملات دیروز (جمعه، 2 آبانماه) افزایش قیمتی را که خبر نفتی عربستان در روز پنجشنبه به دنبال داشت بی اثر کرد. عربستان اعلام کرد که تولید نفت خود را بالا برد اما صادرات ماه سپتامبر خود را اندکی کاهش داد تا بتواند مقدار نفت بیشتری ذخیره کند.

سل اومک، از موسسه مدیریت انرژی نیویورک، گفت: هم اکنون در هیچ کجای جهان کمبود عرضه نفت وجود ندارد، تقاضا همچنان کم است.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر در پایان معاملات روز جمعه (2 ابانماه) به 86 دلار و 13 سنت رسید که در مقایسه با روز پیش از آن 70 سنت و در مقایسه با جمعه گذشته سه سنت کاهش نشان می دهد.

طارق ظهیر، تحلیلگر موسسه تایچ کپیتال ادوایزرز، گفت: پائین تر رفتن قیمت نفت برای عربستان مسئله ای نیست، در حالی که همه افزایش تولید نفت در آمریکا اتفاق افتاده است، اکنون آمریکا بزرگترین رقیب عربستان است اما سعودیها پول کافی برای مقابله با قیمتهای پایین نفت را دارند.

کد خبر 227410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =