قائم مقام وزیر نیرو گفت: از دولت می خواهیم تا تغییر در نظام تعرفه گذاری را برای وزارت نیرو سیاست گذاری نماید تا بار هزینه های برق و فاضلاب از روی دوش صنعت برق برداشته شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، ستار محمودی روز شنبه در همایش مدیران ارشد وزارت نیرو در پژوهشگاه این وزارتخانه که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: از دیگر خواسته های این وزارتخانه اجرایی شدن فاینانس و ضابطه ها برای ایجاد شبکه های آبیاری و زهکشی و تامین منابع در بودجه 94 برای جهش طرح های آب و فاضلاب روستایی است.

وی ادامه داد: این وزارتخانه طی سال گذشته حدود سه هزار میلیارد تومان منابع بخش خصوصی را در پروژه های آب و فاضلاب مورد بهره برداری قرار داده است.

قائم مقام وزیر نیرو اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی و خشکسالی ها و وضعیت آب های زیرزمینی و سطحی که از چالش های بزرگ این وزارتخانه به حساب می آید، با اقدامات صورت گرفته تابستان را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

محمودی با اشاره به شاخص های موجود در صنعت آب و برق، گفت: بیش از 92 درصد شبکه آب روستایی و بالغ بر72 درصد آبرسانی به روستاها و 40 درصد فاضلاب شهری طرح ها به اجرا درآمده و در زمینه کاهش تلفات برق هدف گیری به سمتی است که این تلفات به زیر 10 درصد برسد.

محمودی گفت: باتوجه به تغییر نگاه ها در این وزارتخانه علاوه بر موضوعات سخت افزاری به موارد نرم افزاری نیز توجه ویژه ای شده است.
وی ادامه داد: این وزارتخانه در مجامع جهانی نیز به جایگاه شایسته ای در زمینه برق، انرژی های نو و سدسازی دست یافته به طوری که بعد از 64 سال ایران ریاست ICID (شبکه های آبیاری و زهکشی) را بدست آورده است.

کد خبر 227414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =