کسری بودجه با مکانیزم تخصیص قابل کنترل است

دولت می‌تواند کسری بودجه ناشی از نوسان در قیمت جهانی نفت را با مکانیزم تخصیص کنترل و بودجه را مدیریت کند.

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگار شانا، درباره راهکارهای ارائه دوباره موضوع تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گفت: به نظرم بتوان موضوع مذکور را تا قبل از ارائه لایحه بودجه ۹۴ دوباره در دستور کار قرار داد، زیرا به نفع کشور است.

تاجگردون درباره کاهش قیمت نفت نیز تصریح کرد: دولت می‌تواند کسری بودجه را با مکانیزم تخصیص کنترل کند، افزون بر این، اکنون به سمت بودجه ۹۴ حرکت می‌کنیم از این‌رو امیدوارم شرایط از لحاظ تولید و قیمت بهبود یابد.

مکانیزم تخصیص، می‌تواند کاهش هزینه‌های عمرانی یا کاهش هزینه‌های جاری دولت باشد، که اجرای هرکدام تبعات خاص خود را دارد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این‌که نیازی به اصلاح بودجه نیست و دولت می‌تواند بودجه را مدیریت کند، افزود: اگر مشکلی باشد و نیازی به اصلاح و ابزارهای قانونی باشد به دولت کمک می‌کنیم.

سید حسین دهدشتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، نیز در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره نوسان در قیمت جهانی نفت با بیان این‌که میزان نوسان منطقی نیست، افزود: یکی از وظایف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) کنترل قیمتهای غیرمنطقی است.

این نماینده مجلس افزود: کشورهای عضو اوپک دارای منافع مشترک هستند، از این‌رو باید با اتخاذ تصمیماتی برای برگزاری جلسه اهتمام کنند.

عضو کمیسیون انرژی گفت: فکر می‌کنم قیمت به سطح منطقی خود باز می‌گردد.

کد خبر 227417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =