دهمین کنفرانس مدیریت منابع انسانی نفت اواخر آبان برگزار می شود

دهمین کنفرانس مدیریت منابع انسانی نفت با هدف توسعه منابع انسانی در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش، مدیریت استعدادها و بررسی چالشهای خصوصی سازی در نفت برگزار می شود.

رییس پژوهشکده مدیریت و منابع انسانی موسسه مطالعات بین المللی انرژی در گفتگو با خبرنگار شانا در باره برگزاری دهمین کنفرانس مدیریت منابع انسانی اظهار کرد: این کنفرانس از جمله معدود کنفرانسهایی است که دوام آورده و تحت تاثیر شرایط اقتصادی در سالهای اخیر  از کیفیت آن کاسته نشده و روند اولیه خود را ادامه داده است. این کنفرانس امسال نیز با زمینه اصلی "مدیریت منابع انسانی، مسئولیت مشترک همه مدیران " آغاز می شود، چرا که نمی توان گفت تنها مدیران منابع انسانی در این مدیریت اثرگذار هستند، بلکه همه بخشهای یک سازمان در مدیریت منابع انسانی سهم دارند.

محمد مهدی رشیدی گفت: همچنین دبیرخانه کنفرانس برای دومین سال از پژوهشکده مدیریت و منابع انسانی موسسه مطالعات بین المللی انرژی دعوت کرده است تا مسئولیت کمیته انرژی را بر عهده بگیرد و ما هم عنوان توسعه منابع انسانی در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش را به محورهای اصلی این کنفرانس افزودیم. همچنین جلسه هایی با شرکتهای چهارگانه  و ستاد وزارت نفت برگزار کردیم و قرار است پنل تخصصی "مدیریت استعدادها در صنعت نفت، برنامه ها و چالشها" و " پنل تخصصی دیگری به نام "چالشهای خصوصی سازی در نفت و معضلات آن" را برگزار کنیم که البته احتمال برگزاری پنل دوم به دلیل مشغله زیاد و احتمال عدم حضور مدیران کم است.

رشیدی در ادامه گفت: همچنین قرار است کارگاه تخصصی با عنوان "مراکز ارزیابی و توسعه مدیران صنعت نفت " برگزار شود، چراکه چند سالی است این مرکز در شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز تشکیل شده تا مدیران بالقوه برای مدیریت را شناسایی و آنها را برای سطوح بالای مدیریتی آماده کند. البته این مرکز هنوز در سایر شرکتها شکل نگرفته و قطعا تجربه این سالهای فعالیت و تجربیات آنها می تواند برای مراکز آینده موثر باشد.

رشیدی تاکید کرد: این کنفرانس قرار است 27 و 28 آبان ماه برگزار شود و متقاضیان می توانند به طور مستقیم از طریق کمیته انرژی و یا آدرس www.hrdcon.ir به سایت دبیرخانه مراجعه کنند.

وی با بیان این که سند راهبردی توسعه منابع انسانی صنعت نفت دربرنامه پنج ساله جاری مدون شده و در اسناد پشتیبان آن آمده است که طی هر برنامه پنج ساله جدید یکبار بروزرسانی شود، گفت: در آستانه برنامه ششم توسعه با  درخواست اداره کل آموزش و نیروی انسانی  و تصویب معاونت پژوهش و فناوری این سند بروزرسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: هم اکنون اقدامهای لازم برای تدوین این برنامه انجام شده و به مرحله ای رسیده ایم که می توان برنامه های اجرایی را شروع کرد. هم اکنون دو شرکت پالایش و پخش و شرکت ملی گاز برای  فاز بعدی و انجام این پایش اعلام آمادگی کرده اند. البته درباره شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید تامل کرد، چرا که بخش قابل توجهی از این مجموعه خصوصی شده و عملا خود آنها باید اعلام نیاز کنند.

کد خبر 227422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =