آمادگی منطقه زاگرس جنوبی برای تولید حداکثری گاز در  زمستان

تعمیرات اساسی شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی بدون هیچگونه وقفه ای با هدف تولید حداکثری گاز در زمستان امسال با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا، رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با حضور در جلسه پیش بینی بهره دهی چاه های نفت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران که به میزبانی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در شیراز برگزار شد، با تاکید بر رفع مشکلات تولید، از نزدیک در جریان گزارش عملکرد تولید گاز شرکت نفت مناطق مرکزی ایران قرار گرفت.

تحقق تولید تکلیفی نفت و گاز در منطقه زاگرس جنوبی

بر اساس این گزارش در این جلسه مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز از انجام تعمیرات اساسی این شرکت بدون ایجاد وقفه در تولید خبر داد و افزود: تعمیرات اساسی بدون هیچگونه وقفه ای با هدف تولید حداکثری گاز در زمستان امسال، با موفقیت سپری شد.

احمد سراجی تصریح کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری توانستیم به تولید تکلیفی خود عمل کنیم که این مقدار تولید با یاری خداوند متعال و با تلاش کارکنان ستاد و مناطق عملیاتی انجام شده است.

وی افزود: تعمیرات اساسی در مناطق عملیاتی به طور منظم بدون هیچگونه حادثه ای انجام شد و امیدواریم امسال براحتی از سرمای زمستان عبور کنیم و هیچ مشکلی برای تولید تکلیفی نداشته باشیم و ما آماده تولید حداکثری در فصل زمستان هستیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از آمدن چاه شماره 14 منطقه عملیاتی آغار و دالان به مدار تولید خبر داد و تصریح کرد: چاه شماره 14 در منطقه عملیاتی آغار و دالان آماده در سرویس قرار گرفتن است که در صورت نیاز به گاز این چاه به مدار تولید می پیوندد.

همچنین در این جلسه سلبعلی کریمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گزارشی از تولید و تعمیرات اساسی شرکتهای تابعه ارایه کرد و مدیران فنی و عملیاتی گزارشهایی از عملکرد 6 ماهه اول سال 93 ارایه کردند و آمادگی خود را برای تولید تکلیفی در شش ماهه دوم اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از شرکتهای تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران محسوب می شود که حوزه جغرافیایی آن شامل، استانهای فارس، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری با مرکزیت ستاد در شهر شیراز است.

حوزه فعالیت این شرکت، تولید از میادین مستقل گازی در چهار منطقه عملیاتی نار و کنگان، آغار و دالان، سرخون و پارسیان و تولید نفت از میادین جدید سروستان، سعادت آباد و انتقال به پالایشگاه شیراز است. در سال 1392 حدود 73 میلیارد متر مکعب گاز توسط این شرکت تولید و بخشی از آن برای تزریق در میادین به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و بخش عمده آن به پالایشگاه شرکت ملی گاز ایران و مایعات گازی استحصالی نیز به پالایشگاه های شیراز، بندرعباس، پارسیان، فجر جم و بندرطاهری ارسال شد.

کد خبر 227440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =