نرم افزار Pars Plant برای نخستین بار در کشور تولید شد

نرم افزار Pars Plant با استفاده از فناوری پیشرفته اطلاعات (AIT) و با همکاری مشترک مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت و یک شرکت خصوصی، برای نخستین بار در کشور طراحی و تولید شد.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، مجموعه نرم افزارهای فنی مهندسی Pars Plant در طراحی سه بعدی واحدهای فرآیندی پلنتهای نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، صنایع شیمیایی، تأسیسات مرکزی کارخانه های صنعتی، پروژه های اداری، تجاری، بیمارستانی و به ویژه تهیه نقشه های As Built پروژه ها کاربرد دارند.

مجموعه نرم افزارهای فنی مهندسی پیشرفته Pars Plant، توسط متخصصان داخلی با همکاری فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران و شرکت پارلاصنایع ساخته، تولید و به بهره برداری رسید.

سرعت، دقت، کیفیت و قابلیتهای مجموعه نرم افزارهای Pars Plant نسبت به تمامی نرم افزارهای مشابه خارجی، بهتر و آموزش و راهبری آن ساده تر است.

از مهمترین مزایای مجموعه نرم افزاری Pars Plant می توان به خودکفایی در ساخت داخل، صرفه جویی ارزی و قطع نیاز به بیگانگان (سالانه حداقل 50 میلیون دلار از بابت اجاره نرم افزارهای مشابه خارجی)، افزایش سرعت، دقت و کیفیت در طراحی پروژه ها و صرفه جویی در زمان خریدهای داخلی و خارجی و جلوگیری از تکرار دفعات خرید اشاره کرد.

صرفه جویی چندین میلیون دلاری در نگهداری اقلام، انبارداری، ضایعات و اشتغالزایی و گام نهادن به عرصه صادرات خدمات مهندسی و نرم افزارهای فنی و مهندسی از دیگر مزایای مجموعه نرم افزاری Pars Plant به شمار می آیند.

این نرم افزار برای عموم مدیران و کارشناسان واحدهای مختلف از جمله مدیریت و نگهداری اطلاعات، مدیریت و مهندسی تعمیرات و نگهداری، مهندسی طرح و توسعه و مدیریت و مهندسی نقشه کشی کاربرد دارد.

مجموعه نرم افزار Pars Plant به تایید معاونت مهندسی وزارت نفت و مدیریتهای تخصصی شرکت ملی نفت ایران رسیده است.

این نرم افزار حاوی بانک اطلاعات جامع، انواع لوله ها(Carbon Steel, Stainless Steel, PVC, GRP)، شیرآلات، اتصالات، دنده ای، سوکتی، فلنجی، جوشی، لوازم کنترل (شیر کنترل ها، دما، فشار، سطح، جریان)، انواع پمپ ها، انواع منابع، مخازن، درام ها، رکتورها، تاورها، انواع مبدل ها، سازه های فولادی، بتونی، انواع پروفیل های فولادی، انواع اتصالات جوش، پیچی و ترکیبی (جوش و پیچی) سازه های فولادی، مجموعه تکیه گاه ها Pipe Support Standard و سایر است.
نرم افزار Pars Plant دارای بیش از 950 ماتریال کد (Material Code) برای انواع لوله، اتصالات، شیرآلات است.

این نرم افزار، کاربر را قادر می سازد که واحدهای فرآیندی، نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، صنایع شیمیایی را در بخش های متفاوت (تجهیزات، سازه های فولادی و بتونی، الکتریکال، تهیه نقشه های   P&IDبا تهیه MTO اولیه و تهیه MTO, ISO با شرح MESC کد کالا) به صورت سه بعدی مشاهده کند.
تهیه انواع گزارشها از مدل سه بعدی، انواع گزارش های خرید و مدیریتی (MTO) شامل لیستی از تجهیزات، قطعات به کار رفته ابا استفاده از این نرم افزار محقق می شود.

نرم افزار Pars Plant را می توان به صورت Client Server تحت شبکه نصب و همزمان از یک قفل مشترک استفاده کرد.

کد خبر 227441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =