داعش همچنان در سوریه نفت تولید می کند

گروه تروریستی داعش با وجود حمله نیروهای ائتلاف بین المللی، همچنان از میدانهای نفتی سوریه برای تولید نفت و کسب درآمد استفاده می کند.

به گزارش پایگاه خیری اینوستینگ عربستان، با وجود حمله هوایی نیروهای ائتلاف با رهبری آمریکا، به تاسیسات نفتی تحت کنترل داعش، این گروه تروریستی همچنان در حال تولید و فروش نفت از میدانها و تاسیسات نفتی سوریه است تا از این راه به کسب درآمد بپردازد.

با توجه به این که حمله های انجام شده توسط نیروهای آمریکایی و عربی، برخی از پالایشگاههای موقت را که از سوی ساکنان محلی در مناطق شرقی اداره می شود، مورد هدف قرار داده اما چاههای اصلی مورد استفاده این سازمان تروریستی از تخریب در امان مانده است.

به گفته کارشناسان نفتی، این اثربخشی ضعیف حمله نیروهای هوایی به مواضع داعش به این معنی است که تروریستها هنوز قادرهستند از فروش نفت خام، روزانه تا دو میلیون دلار درآمد کسب کنند.

عبدالله الجدعان، رهبر یکی از قبیله های استان دیر الزور در شرق سوریه، در این باره گفت: داعش با کمک متحدان قبیله ای خود و ناتوانی دشمن در حمله به چاههای نفت، بهره برداری از چاههای جدید نفتی در استان دیر الزور را بیشترکرده است.

تحلیلگران براین باورند که نیروهای ائتلاف از این رو از حمله مستقیم به تاسیسات نفتی تحت کنترل داعش خودداری می کنند که ممکن است مردم محلی از این حمله ها صدمه بیشتری ببینند.

تولید نفت خام گروه تروریستی داعش از میدانهای نفتی استان های دیرالزور و حسکه در تابستان امسال، 40 تا 80 هزار بشکه در روز، تخمین زده شده است.

آژانس بین المللی انرژی نیز در تازه ترین گزارش ماهانه خود، اعلام کرد: به دلیل حمله هوایی آمریکا تولید نفت در مناطق تحت کنترل داعش، به کمتر از ده هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

قیمت محلی فرآورده های نفتی در مناطق تحت سیطره داعش نشانگر آن است که حمله های هوایی تاثیر قابل توجهی در عرضه نفت غیر قانونی ندارد. داعش اکنون، هر بشکه نفت خام را حدود 20 دلار به فروش می رساند، در حالی که در آغاز سال 2014 قیمت هر بشکه نفت خام فروخته شده از سوی این گروه تروریستی 35 دلار محاسبه می شد.

کد خبر 227446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =