کاهش حجم معاملات بورس کالا در شهریورماه امسال

کاهش نزدیک به سه درصدی ارزش معاملات در رینگ محصولات پتروشیمی در شهریورماه امسال، منجر به کاهش ارزش معاملات در بورس کالا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، گزارش "گزیده شاخصهای مالی ایران و جهان در شهریورماه 93" نشان می دهد: در شهریوماه امسال در مجموع 34611.1 میلیارد ریال در بورس کالا معامله شده که این رقم در مقایسه با مردادماه سال جاری، معادل 0.7 درصد کاهش یافته است.

بر پایه این گزارش، این بازار تا حد زیادی متاثر از تحولات پتروشیمی بود بطوریکه با وجود افزایش 1.52 درصدی ارزش معاملات در رینگ محصولات صنعتی و نیز افزایش ارزش معاملات در رینگ محصولات کشاورزی، به دلیل کاهش نزدیک به سه درصدی ارزش معاملات در رینگ پتروشیمی، مجموع کل ارزش معاملات بورس کالا با کاهش مواجه شد.

افزایش قیمت خوراک، عامل اصلی کاهش ارزش معاملات در رینگ محصولات پتروشیمی بوده است.

در شهریورماه امسال، در رینگ محصولات پتروشیمی معادل 17526.44 میلیارد ریال معامله انجام شده که در مقایسه با مردادماه امسال، با 2.99 درصد کاهش همراه بوده است.   

گفتنی است به طور کلی شاخص بورس کشور از ابتدای شهریورماه امسال روندی نزولی داشت بطوریکه این شاخص در 31 شهریوماه سال جاری نسبت به نخستین روز این ماه، 2 هزار و 220 واحد، معادل سه درصد کاهش را تجربه کرده است.

کد خبر 227465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =