ضریب نفوذ گاز در آذربایجان غربی تا سال آینده افزایش می‌یابد

وزیر نفت در پاسخ به نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری می‌کنم تا سال ۹۴ ضریب نفوذ گاز در استان آذربایجان غربی، برای تحقق عدالت افزایش یابد.

مهدی عیسی زاده نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شانا، به محتوای سؤال خود از وزیر نفت اشاره کرد و گفت: پتروشیمی این منطقه، بیش از یک دهه از کلنگ زنی آن می‌گذرد با این‌حال تاکنون اقدامی برای بهره‌برداری از آن صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: در مناطق همجوار  پروژه‌های مشابه در آستانه راه‌اندازی است، از این‌رو ما بر توسعه متوازن در این بخش تأکید داریم.

وی با اشاره به ضریب نفوذ گاز در این منطقه گفت: منطقه آذربایجان غربی بخصوص میاندوب، شاهین‌دژ و تکاب نسبت به دیگر مناطق کشور ضریب نفوذ گاز پایینی دارند.

عیسی زاده در پاسخ به پرسشی درباره علت این موضوع گفت: طی 2 دهه گذشته و در یک برنامه بلندمدت می بایست به این موضوع به عنوان یکی از مناطق سردسیر کشور توجه می‌شد که این مهم محقق نشده است.

این نماینده مجلس با اشاره به پاسخ وزیر نفت افزود: مهندس زنگنه قول پیگیری آن را داده و اظهار امیدواری کرده است تا سال ۹۴ ضریب نفوذ گاز در این منطقه برای تحقق عدالت افزایش یابد.

این نماینده مجلس درباره خشک شدن دریاچه ارومیه هم گفت: این حوزه آبی طی یک سال خشک نشده بلکه در روندی حدود ۱۸ سال این پدیده واقع‌شده است، این در حالی است که کارشناسان مستمر نسبت به وقوع این پدیده هشدار می‌دادند اما اقدامهای غیرمنطقی سبب وقوع شرایط فعلی شده است.

کد خبر 227468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =