استیفای حقوق محیط زیستی مردم مهمترین اولویت است

رئیس جمهوری در شرایطی دولت را تحویل گرفت که بسیاری از ساز و کارهای قانونی خدشه دار شده بود و محیط زیست نیز از این قاعده مستثنی نبود، از این رو یکی از مهمترین اولویتهای کاری سازمان حفاظت محیط زیست در دوره جدید، استیفای حقوق محیط زیستی مردم است.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز(شنبه 3 آبان ماه) در نشست سراسری مدیران و مسئولان حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به گذشت یکسال از فعالیت دولت یازدهم گفت: بهترین فرصت برای ترسیم چشم اندازی موفق برای آینده، زمان فعلی است، زیرا می‌توان با تبیین شاخصها و وضعیت حال حاضر، همچنین هدف مطلوب، برنامه ریزی مشخص و منطقی برای آینده داشت.

وی افزود: رئیس جمهوری در شرایطی دولت را تحویل گرفت که بسیاری از ساز و کارهای قانونی خدشه دار شده بود و محیط زیست نیز از این قاعده مستثنی نبود، از این رو یکی از مهمترین اولویتهای کاری سازمان حفاظت محیط زیست در دوره جدید، اقدام برای استیفای حقوق محیط زیستی مردم است.

ابتکار تصریح کرد: توجه نکردن به قانون توسط دولت گذشته، فضایی را برای عده‌ای به وجود آورد تا دست به تخلفاتی بزنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تاکید ویژه رئیس جمهوری بر قانون گرایی، همچنین برنامه محوری وی در تمام زمینه‌ها گفت: دولت و سازمان حفاظت محیط زیست موظف به طی کردن مسیر قانونی و حتی اصلاح رویه‌های نادرست گذشته هستند.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، وی با ابراز خرسندی از نگاه و اندیشه رئیس دولت تدبیر و امید به محیط زیست، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از قرار گرفتن محیط زیست ایران در نقطه غیرقابل بازگشت که منجر به گسترش آلودگیهای زیست محیطی آب، خاک و هوا و ایجاد مخاطره و تهدید جدی برای سلامت انسان می‌شود، باید فرصت کنونی را قدر بدانیم.

کد خبر 227470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =