لیبی خواهان معافیت از کاهش احتمالی سقف تولید اوپک شد

نماینده لیبی در هیئت عامل اوپک معافیت کشورش از تصمیم احتمالی این سازمان برای کاهش سقف تولید را خواستار شد.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، سمیر کمال، نماینده لیبی در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد که کشورش باید از هرگونه اقدام برای کاهش سقف تولید اوپک مستثنی شود.

وی با بیان این که بازارهای جهانی با یک میلیون بشکه نفت مازاد عرضه روبروست، بر لزوم کاهش تولید نفت اوپک تاکید کرد اما یادآور شد که این کشور به فروش قطره قطره نفتش نیاز دارد و نباید شامل این برنامه شود.

کاهش مداوم قیمت در هفته های گذشته به همراه تقاضای کم نفت در بازارهای جهانی منجر شد که بسیاری از کارشناسان از جمله عبدالله سالم البدری، دبیرکل اوپک از کشورهای عضو اوپک درخواست کنند که تولید نفت روزانه خود را در مجموع حدود 500 هزار بشکه کاهش دهند.

لیبی برای این که بتواند توازن اقتصادی را در بودجه کشور برقرار کند به نفت با قیمت 115 دلار برای هر بشکه نیاز دارد، اما در صورتی که قیمت نفت زیر 90 دلار باقی بماند باید دست به اصلاح چشم اندازهای اقتصادی خود بزند.

این کشور آفریقایی که از نظر نفتی بسیار غنی است پس از سرنگونی معمر القذافی در سال 2011 و تعطیلی پروژه های نفتی و تنشهایی که گریبان کشور را گرفت، دچار کسری بودجه شدید شد.

در همین حال، کمال ادامه داد که بسیاری از اعضای سازمان شرایط لیبی را درک می کنند و قول مساعد داده اند که برای تولید نفت این کشور جا بگذارند.

تولید نفت لیبی هم اکنون به روزانه 800 هزار بشکه رسیده است در حالی که در بهار امسال تنها 215 هزار بشکه نفت در روز تولید می کرد.

 

کد خبر 227474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =