هوا و آبهای زیرزمینی محدوده پالایشگاه تبریز پایش می شود

سه پروژه پایش آبهای زیرزمینی، هوای محیط و شناسایی و اندازه گیری منابع آلاینده به ارزش 25.3 میلیارد ریال در شرکت پالایش نفت تبریز اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار شانا مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات پایش آنلاین هوای محیطی با سرمایه گذاری 22 میلیارد ریال از مهمترین طرحهای در حال اجرای این شرکت محسوب می شود.

محمدباقر دخیلی افزود: با اجرای این طرح میزان آلاینده های گازی محیطی مطابق با ضوابط و استانداردهای زیست محیطی تحت کنترل قرار گرفته و آلودگی هوا کاهش می یابد.

وی همچنین به پروژه شناسایی، اندازه گیری و ارزیابی کمی و کیفی منابع آلاینده های محیطی و ترسیم فلودیاگرام های زیست محیطی (EFD) تمام واحدهای این شرکت نام برد و افزود: این پروژه با هزینه 1.8 میلیارد ریال منابع، انتشار آلاینده های هوای محیطی اعم از منابع بالقوه و بالفعل در داخل واحدهای عملیاتی را تحت کنترل قرار می دهد.

به گفته وی همچنین میزان پراکنش آلاینده های هوای محیط در سطح شرکت، تهیه و به تبع آن اقدامهاب اصلاحی و پیشگیرانه مرتبط تعیین می شود.

دخیلی ادامه داد: همچنین پروژه طراحی و اجرای شبکه آبهای زیرزمینی با هزینه 1.5 میلیارد ریال به پایش آبهای زیرزمینی شرکت و شعاع تاثیرپذیر و جلوگیری از آلودگی منابع آب می پردازد.

بر اساس این گزارش شرکت پالایش نفت تبریز سالانه ٧ میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال در زمینه فرهنگ سازی زیست محیطی، مدیریت فضای سبز پالایشگاه و تاسیسات وابسته، همچنین برنامه پایش آزمایشگاه معتمد بمنظور پایش و کنترل مداوم آلاینده های زیست محیطی شرکت، هزینه می کند.

کد خبر 227479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =