فعالیت روسنفت در قطب شمال بدون حضور اکسون ادامه می یابد

روسنفت حفاریهای نفتی را در قطب شمال بدون همکاری شرکت آمریکایی اکسون موبیل ادامه می دهد.

به گزارش روزنامه مسکو تایمز، ایگور سچین، مدیرعامل شرکت روسنفت دیروز (جمعه دوم آبان ماه) گفت: روسنفت، بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه، حفاری در دریای کارا، واقع در قطب شمال را پس از جدا شدن از شریک خود ادامه می دهد.

وی به خبرنگاران اعلام کرد: ما در هر صورت حفاری را ادامه می دهیم، خودمان این کار را انجام می دهیم، همیشه و همه جا، اگر شریکان همکاری کنند وضع بهتر خواهد شد، اما اگر مشارکت نکنند ما به تنهایی این مسئولیت را به عهده می گیریم.

شرکت آمریکایی نفت و گاز اکسون موبیل، پیش تر همکاری و مشارکت خود را با روسنفت در قطب شمال به دلیل تحریمهای آمریکا طی درگیریهای اوکراین به حالت تعلیق درآورده بود.

اکسون موبیل پیش از این اعلام کرد که بدلیل تحریم‌های آمریکا مجبور به ترک ٩ پروژه از ١٠ پروژه مشترک خود با روسیه در دریای سیاه، قطب شمال و سیبری غربی روسیه شده است.

اکسون موبیل البته با دریافت مجوزی از دولت آمریکا در پروژه پرسود ساخالین -١ باقی می‌ماند. این شرکت آمریکایی ٣٠ درصد از سهام این پروژه را در اختیار دارد و اوپراتور آن نیز هست.

با افزایش تنش‌های میان غرب و مسکو بر سر مسئله اوکراین، آمریکا تحریم‌هایی را علیه صنعت نفت روسیه اعمال کرد و پنج شرکت بزرگ نفتی و گازی این کشور شامل گازپروم، گازپروم نفت،‌لوک اویل، سرژتنفتوگاز و روسنفت را هدف قرار داد.



کد خبر 227486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =