مذاکره تانزانیا با شرکتهای نفتی اروپایی برای کشف نفت و گاز

تانزانیا گفتگوهایی با شرکتهای توتال فرانسه و بی پی انگلیس برای کشف نفت و گاز برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی تانزانیا روز شنبه (سوم آبانماه) اعلام کرد که تانزانیا با هدف جذب و افزایش فعالیت شرکتهای بزرگ نفتی در بخش انرژی خود، گفتگوهایی با شرکتهای توتال فرانسه و بی پی انگلیس برای کشف نفت و گاز انجام داده است.

شرکتهای استات اویل نروژ، پتروبراس برزیل، شل، بی جی گروپ انگلیس و اکسون موبیل آمریکا از شرکتهای فعال در این کشور شرق آفریقا هستند.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، مدیران اجرایی شرکت توتال هفته گذشته در شهر دارالسلام، پایتخت تجاری تانزانیا با سووسپیتر موهانگو، وزیر انرژی و معادن تانزانیا دیدار داشتند.

موهانگو در بیانیه ای گفت: شرکت توتال علاقه خود را به کشف نفت و گاز در منطقه لیک اییاسی ( Lake Eyasi ) اعلام کرده است.

وی افزود: ما از رقابت استقبال می کنیم و خواهان مشارکت شرکتها در بخش نفت و گاز تانزانیا هستیم.

وزیر انرژی تانزانیا همچنین گفتگوهای جداگانه ای با مقامهای بی پی داشته است، اما این مقام به زمان برگزاری این نشست اشاره نکرد.

در ماه مه گذشته، شرکت فلات قاره نفت و گاز چین (سینوک) و شرکت روسی گازپروم پیشنهادهای خود را برای توسعه 4 بلوک از 8 بلوک نفت و گازی که تانزانیا در چهارمین دور از واگذاری طرح توسعه میدانهای فراساحلی نفت و گاز به مناقصه گذاشته بود، ارائه کردند.

برآورد می شود که تانزانیا 53.2 تریلیون فوت مکعب ذخایر قابل برداشت گازی در سواحل جنوبی خود داشته باشد.

کشفهای بزرگ گازی در سواحل موزامبیک و تانزانیا، آینده شرق آفریقا را به عنوان یک صادرکننده جدید و بزرگ ال ان جی به بازار تشنه آسیا تضمین می کند.

شرکتهای نفت و گاز در سالهای اخیر با وجود برخی مشکلات در تضمین دستیابی به ذخایر نفت و گاز در شرق آفریقا، با حفاری در آبهای عمیق به کشف و تولید مواد هیدروکربوری در این قاره روی آورده اند.

این اکتشافهای گازی چشم اندازها را برای رشد و توسعه اقتصادی آفریقای شرقی افزایش می دهد و راه برای ورود سرمایه گذاران بخش انرژی به این منطقه هموار خواهد شد.

 

 

کد خبر 227497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =