۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲
  • کد خبر: 227500
صادرات نفت کردستان عراق به 400 هزار بشکه می رسد

مقامهای دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که صادرات نفت این منطقه در دو ماه آینده بسیار زیاد خواهد شد و دولت می تواند بدهیهای خود را با پول نفت بپردازد.

به گزارش پایگاه اینترنتی بسنیوز از اربیل، دلشاد شعبان، نماینده مجلس اقلیم کردستان عراق، اعلام کرد که انتظار می رود صادرات نفت کردستان عراق در ماه آینده میلادی مقدار چشم افسایی افزایش یابد.

نماینده مجلس اقلیم کردستان عراق اظهار کرد که صادرات نفت کردها به ترکیه ادامه دارد و در آینده نزدیک به شکل قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

افزایش صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه به عنوان یک اقدام سریع برای کاهش فشارهای اقتصادی تحمیل شده بر دولت اقلیم کردستان تلقی می شود.

شعبان گفت: درآمد مازاد حاصل از فروش نفت اقلیم کردستان عراق از این پس برای پرداخت حقوق کارکنان دولت استفاده خواهد شد.

وی همچنین خبر مصادره قسمتی از درآمدهای نفتی اقلیم کردستان توسط دولت ترکیه را تکذیب کرد و گفت که پول نفت اکنون در هالکبانک ترکیه نگهداری می شود و بزودی به اقلیم کردستان عراق منتقل می شود.

شعبان ادامه داد: اقلیم کردستان عراق هم اکنون 240 تا 250 هزار بشکه نفت در روز صادر می کند و در دو ماه آینده این سطح به 40 هزار بشکه خواهد رسید، با افزایش درآمد نفتی دولت می تواند نیازهای داخلی خود را تامین کند، بویژه این که می تواند حقوق کارکنان خود را پرداخت کند.

دولت مرکزی عراق از 9 ماه پیش با قطع بودجه اقلیم کردستان حقوق کارکنان دولت را نپرداخت و دولت خودمختار اقلیم کردستان را با روی دیگر زندگی بدون بودجه دولت مرکزی روبرو کرد.

بغداد و اربیل مدتهاست بر سر صادرات مستقل نفت خام اقلیم کردستان عراق با یکدیگر مناقشه دارند. در حالی که اربیل صادرات و فروش مستقل نفت را حق قانونی خود می داند، بغداد فروش نفت را تنها از راه دولت مرکزی قانونی می داند.

 

کد خبر 227500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =