سامانه پس از معاملات بازار سرمایه افتتاح شد

سامانه جدید پس از معاملات بازار سرمایه ایران به طور آزمایشی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار شانا، صبح امروز ( یکشنبه، 4 آبانماه) سامانه پس از معاملات بازار سرمایه ایران با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس شرکت بورس، مدیرعامل بورس انرژی و فعالان بازار سرمایه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

در آئین رونمایی از این سامانه، حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اظهارکرد: امروز استفاده از آیتی در بازار سرمایه‌ دارای اهمیت بسیار بالایی است و جایگاه خاصی را پیدا کرده است که پیامد آن افزایش طرح کمی و کیفی معامله‌هاست.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه افزود: کارکرد این سامانه حافظه بازار سرمایه است و در این مسیر قابلیت ارتقای کمی و کیفی سامانه تا پایان سال وجود دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 94 این سامانه جایگزین سامانه قبلی خواهد شد.

سلطانی‌نژاد ادامه داد: در طراحی این سامانه از استانداردهای بین‌المللی استفاده شده است و توانستیم این سامانه بومی را با استفاده از توان متخصصان داخلی طراحی کرده و آماده فعالیت کنیم.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار ادامه داد: از این پس کارگزاران و نیز فعالان بازار سرمایه می‌توانند با اطمینان اقدام به معامله کرده و مدیریت حذف انبوه اطلاعات را با نظارت کامل تجربه کنند.

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه در سیستم، کارگزار نادر را نخواهیم داشت و یک گام به سوی بین المللی شدن بورس کشورمان نزدیک می‌شویم.

کد خبر 227502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =