واردات نفت و گاز از آمریکا، خودکشی اقتصاد اروپاست

رئیس‌جمهوری روسیه، روی آوردن اروپا به شیل گس را نوعی خودکشی برای اقتصادهای این اتحادیه توصیف کرد و گفت تنها یک اروپای مستعمره دست به چنین اقدامی می‌زند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمر پوتین روز جمعه (دوم آبان‌ ماه 93) گفت: با وجود تحریمها، گردش مالی روسیه با اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال 2014 همچنان 260 میلیارد دلار است اما اگر صادرات نفت و گاز روسیه به اروپا متوقف می‌شد، این حجم مبادلات نیز کاهش می‌یافت.

وی با نامناسب دانستن جایگزینهای نفت و گاز روسیه برای اروپا افزود: ما فرض می‌کنیم که این اتفاق ممکن است به خواست شریکان اروپایی ما بیفتد و آنها نفت و گاز ما را نخرند؛ همچنین تصور می‌کنیم که صادرات شیل گس و نفت شیل از ایالات متحده به اروپا نیز ممکن است، اما این صادرات چه قدر هزینه خواهد داشت؟

رئیس‌جمهوری روسیه با بیان آن که صادرات نفت و گاز از آمریکا به اروپا خیلی گرانتر از صادرات آن از روسیه تمام می‌شود، گفت: آنها توان رقابت با ما را ندارند. در این صورت اروپا باید چنان مستعمره‌ای باشد که با این گزینه وارداتی موافقت کند. همین مسئله برای آسیا نیز صحت دارد.

با بالا گرفتن تنشهای میان مسکو و غرب بر سر مسئله اوکراین،‌ اروپاییها به دنبال کاهش وابستگی خود به انرژی روسیه و جایگزینی آن با منابع دیگر هستند.

کد خبر 227503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =