زیرساختهای لازم برای تامین سوخت زمستانی فراهم شد

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران از بهره برداری خط دهم سراسری و دو ایستگاه تقویت فشار تا پیش از آغاز زمستان امسال خبر داد و گفت: زیرساختهای لازم برای تامین سوخت فصل سرد سال فراهم شده است.

معاون وزیر نفت در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که شرکت ملی گاز ایران آمادگی تامین گاز بخشهای مختلف مصرف در زمستان امسال را دارد، اظهار کرد: زیرساختهای فرآورش، انتقال و توزیع گاز برای تامین گاز در زمستان امسال توسط شرکت ملی گاز ایران بصورت کامل فراهم شده است.

حمیدرضا عراقی افزود: علاوه بر بهره برداری از خط دهم سراسری و ایستگاه تقویت فشار پتاوه، 2 ایستگاه تقویت فشار استراتژیک دهق و پل کله نیز تا پیش از فصل زمستان وارد شبکه شده و ظرفیت انتقال گاز در مرکز کشور افزایش می یابد.

افزایش مصرف گاز در سال 93 

وی خاطرنشان کرد: امسال، مصرف گاز کشور به دلیل توسعه شبکه، توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها، جذب مشترکین جدید در همه بخشها از جمله خانگی، تجاری و صنایع افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: به نسبت افزایش مصرف گاز، حجم تولید گاز در بالادست نیز افزایش یافته که بخشی از این افزایش تولید در نیمه نخست امسال به مدار آمده است و بخش دیگری از افزایش تولید در نیمه دوم سال با به مدار آمدن چند فاز پارس جنوبی محقق می شود.

برنامه ریزی برای گازرسانی به نیروگاهها در زمستان 

عراقی با بیان این که افزایش تولید از بخش بالادست در نیمه نخست امسال منجر به افزایش حجم تحویل گاز به نیروگاهها و صنایع کشور شد، تاکید کرد: در نیمه نخست امسال، 7.7 میلیارد متر مکعب گاز بیشتری به نیروگاهها تحویل شد و در نیمه دوم سال نیز با افزایش ظرفیت تولید، افزایش گازرسانی به نیروگاهها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، افزایش تحویل گاز به نیروگاهها و صنایع علاوه بر صرفه اقتصادی، باعث کاهش آلودگی می شود.

تاکید بر صرفه جویی در مصرف گاز

عراقی در همین حال با تاکید بر صرفه جویی در مصرف گاز توسط مشترکان تصریح کرد: در هر صورت مساله صرفه جویی حتما باید انجام شود، به دلیل این که نخستین کسی که از صرفه جویی سود می برد، مردم هستند.

وی با بیان این که صرفه جویی باعث کاهش پرداخت گازبها و استفاده از هوای بهتر می شود، گفت: با مصرف بهینه، امکان افزایش تحویل گاز به نیروگاهها و صنایع فراهم می شود و گاز تبدیل به ارزش افزوده می شود.

عراقی افزود: افزایش صادرات نیز از دیگر فواید مصرف بهینه توسط مشترکان است.

کد خبر 227508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =