جیوه از پتروشیمی بندر امام حذف می‌شود

واحد جیوه پتروشیمی بندر امام حذف می‌شود.

حبیب آقاجری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهارکرد: حرکت به سمت کاهش خام فروشی اجتناب‌ناپذیر است زیرا  در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی قادر هستیم فراورده با ارزش‌افزوده تولید کنیم.

این نماینده مجلس نهم بابیان این‌که گاز زیربنای توسعه پتروشیمی است، افزود: در بخش نفت باید به سمت صادرات فراورده‌های آن حرکت کنیم، زیرا ارزش‌افزوده آن حدود ۱۰ برابر خام فروشی است.

وی صادرات فرآورده را جزو نیاز و ضروریات کشور دانست و گفت: برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری، دو لازمه‌ تحقق صادرات فراورده است؛ افزون بر این، باید برای حضور پر رنگ‌بخش خصوصی مشوقهایی تمهید شود.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به حضور بخش خصوصی در پالایشگاه و پتروشیمی‌ها،  گفت: این بخش می‌تواند حضور خود را گسترده کند البته به روشهای صحیح و با مدنظر قرار دادن مسائل مربوط به واگذاریها، باید این امور توسعه یابد.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس، درباره پیگیریهای خود در زمینه برچیده شدن عنصر جیوه از فرایند تولید پتروشیمی بندر امام، گفت: وزارت نفت اطلاعاتی را به‌صورت کتبی در اختیار بنده قرار داده است که براساس آن گفته‌شده بخشی که با جیوه کار می‌کند در برنامه تعویض قرار دارد.

وی گفت: باید با برنامه راهبردی و دستورالعملهای کنترلی نسبت به تعویض بخشهای زیان‌آور و نصب فیلترهای لازم اقدام کرد.


کد خبر 227511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =